Felipe Massa attól tart, hogy a McLaren fölényben lehet a Kínai Nagydíjon, mégpedig a sokáig vitatott, de végül szabályosnak nyilvánított légáramoltató rendszer miatt. Ennek lényege, hogy a hátsó szárny mozgatható egy áramlást segítő nyílással, amelyet Jenson Button és Lewis Hamilton a térdével nyithat, illetve zárhat. A megoldás egyenesekben akár 6-10 km/órás sebességnövekedést is jelenthet.

Massa éppen emiatt aggódik, Sanghajban ugyanis a 13-as és 14-es kanyar között a Forma-1 egyik leghosszabb egyenese húzódik, amelyben jóval 300 km/óra feletti sebesség érhető el. Malajziában, ahol szintén hosszúak az egyenesek, a McLaren uralta is a szabadedzéseket, más kérdés, hogy az időjárás miatt végül nem sokat profitált ebből a csapat.

„Kellemesen vezethető a sanghaji pálya, a szűk kanyarral záruló hosszú egyenes pedig kiváló előzési lehetőséget biztosít” – mondta Massa. „Idén nagyon kell figyelnünk ebben az egyenesben, korábban már többször is láthattuk, hogy a McLarenek nagyon magas csúcssebességre képesek. Fel kell készülnünk arra, hogy esetleg nagy csatában kell megvédenünk a pozíciónkat.”

Hamilton is elismeri, hogy a hosszú hátsó egyenes jót tesz a McLaren kínai esélyeinek, az angol versenyképes hétvégét vár. A Sauber már bevezette a saját, a McLarenéhez hasonló megoldását, a Williams pedig most is fejleszti rendszerét. Nem kivétel a Sanghajban néhány új alkatrészt bevető Ferrari sem, ám Stefano Domenicali csapatfőnök szerint semmi nem kényszeríti az istállót arra, hogy elkapkodja a bevezetést.

„Amint minden megbízhatóan működik és száz százalékig biztosak vagyunk abban, hogy hasznos számunkra, rögtön bevetjük” – fogalmazott Domenicali.