Luxusautó-tanulmányt mutat be a májusban kezdődő Sanghaj Világkiállításon a Citroën. Nem véletlenül választották a kínai bemutatót, ez ugyanis a márka autóinak második legnagyobb piaca. Annak érdekében, hogy a Metropolis néven futó tanulmányautó minél jobban megfeleljen a folyamatosan terjeszkedő kínai piac elvárásainak, a tervezőmunkát teljes egészében a Citroën 2008 óta Sanghajban dolgozó nemzetközi formatervező csapata végezte.

A Metropolis 5,3 m hosszú, azaz hosszabb, mint az európai luxusautók, mint például a Hetes BMW vagy Audi A8 nyújtott kivitele. Szélessége is szintén elég impozáns, két méter. A jármű nagysága tükrözi Kína törekvéseit és nagyságrendjét, ahol megalkották. Nevét is a hatalmas méretű, országnyi ember lakhelyéül szolgáló városokról kapta. 

Természetesen szedán formájú, miután Kínában ez a legkedveltebb típus. A részletekben is feltűnik az ázsiai ország, így a Metropolis hűtőmaszkja papírsárkányt mintáz, a belső design pedig a kínai húros hangszerek formavilágából táplálkozik. 

Hetes BMW-ellenfél a Citroëntől 1
Hetes BMW-ellenfél a Citroëntől 13


A jármű mozgatásáról konnektorról is tölthető benzin-elektromos hibrid hajtás gondoskodik. Az elektromotor állandó teljesítménye 55, csúcsteljesítménye 95 lóerő, a 2,0 literes benzinmotor maximális teljesítménye 272 lóerő. Együttesen 460 lóerőt képesek produkálni, miközben szén-dioxid-kibocsátása kevesebb, mint egyötöde egy hasonló teljesítményű, hagyományos hajtáslánc (4,0 literes, V8-as motor) károsanyag-kibocsátásának. Ez 70 g/km, ami 2,6 l/100 km fogyasztásnak felel meg. 

Elindulásnál, városi közlekedésnél, alacsony sebességgel haladva és lassításnál tisztán villanyautóként működik a Metropolis. Országúton vagy autópályán állandó sebességgel haladva csak a benzinmotor mozgatja. Padlógáznál viszont mindkét motor bedolgozik. Utóbbi esetben összkerékhajtásúként működik a jármű.A Metropolisba hétfokozatú, dupla tengelykapcsolós sebességváltó is hidraktív felfüggesztés kerül.

Videón a Citroën Metropolis: