Ken Block bejelentette, hamarosan érkezik annak az elképesztően népszerű videosorozatnak a következő darabja, amely a nevét világszerte ismertté tette, több mint 30 millió YouTube-letöltést produkálva. Az új videóhoz az amerikai versenyző már egy új Ford Fiestát használ. 

Az első Gymkhana videó 2008-ban készült, csak úgy kedvtelésből, a Gymkhana azóta Block szinonimájává vált, videói önálló internetes jelenséggé léptek elő, Block pedig a világ egyik első számú motorsportsztárjává vált. 

650 lóerős Fiestával készül a videokirály új filmje 1
650 lóerős Fiestával készül a videokirály új filmje 15


A harmadik rész elkészítésével Block eddigi leglátványosabb videójára készül, ahol újra bemutatja vezetési képességeit az épületek között szlalomozva, hajtűkanyarokat, 180-360 fokos fordulatokat megtéve, extrém gyorsításokat és fékezéseket, csúsztatásokat, pördüléseket produkálva.

„Az egész Gymkhana-mizéria borzasztóan egyszerűen, szinte véletlenül kezdődött. Csak a raliversenyzés során felmerülő szituációkat akartam éles körülmények között, ám még a versenyek előtt gyakorolni, ezért neveztem egy Gymkhana versenysorozatra Kaliforniában” – mondta Block. 

650 lóerős Fiestával készül a videokirály új filmje 16


„Megépítettem hát az autót, ám a sorozat egy verseny után befuccsolt, így ott álltam egy kifejezetten erre a célra épített autóval, amivel nem volt hol versenyeznem. Éppen ezért kibéreltem az El Toró-i reptéren egy pályát, ahol kicsit szórakoztam a legújabb játékommal, amit videóra vettünk, és felraktuk a netre. A következő, amit észrevettünk, pedig már az volt, hogy a dolog hatalmasat robbant a világhálón” – mesélte a pilóta.

Block idén két versenysorozatban is indul, Ford Focus WRC-vel a rali-világbajnokságban, a Rally Americán pedig egy Fiestával. A Gymkhana Three forgatásához is egy Ford Fiestát használ majd, de ez már egy másik vadiúj autó lesz, amelyet speciálisan a mutatványokhoz építettek. Block tegnap ezt is leleplezte. 

650 lóerős Fiestával készül a videokirály új filmje 17


Míg a raliversenyeken használt Fiesta 850 lóerős, itt a motort 650-re szabályozták le a Block által végzett manőverekhez szükséges nyomatékgörbe eléréséhez: a hatsebességes, szekvenciális váltóval ellátott erőgép 4000-es fordulaton 895 Nm nyomatékot produkál, és mindössze 2 másodpercre van szüksége a 100 km/órás sebesség eléréséhez.

„Angliában már teszteltem az autót, ami elképesztően erős és nagyszerűen irányítható” – árulta el Block. Az új videó nyárra készül el, addig is egy kis előzetes, no meg a korábbi két Gymkhana. 

Ken Block – Gymkhana

Ken Block – Gymkhana 2