2013-ban a Forma-1-ben új motorszabványt és -szabályokat vezetnek be. Egyelőre nem tudni biztosat, de a Mercedes motorsportfőnöke, Norbert Haug arra figyelmeztet, hogy a leendő új szabályok meghozatalánál mindenképpen figyelembe kell venni a kiscsapatok szempontjait.

 „Azt hiszem, most itt vannak a legjobb csapatok, jó dolog a sokszínűség a rajtrácson, de mindenképpen támogatnunk kell a függetleneket is, alulról felfelé épülő és nem felülről induló rendszerre van szükségünk. A kicsikre is szükségünk van és a Ferrarira is. Jó megoldás kell és meg kell őriznünk a Forma-1 technikai hajtóerejét is. Bizakodó vagyok, szerintem a csapatok közösen képesek lesznek ezt elérni. Régen is képesek voltunk már erre, Jean Todt (FIA-elnök) pedig jó viszonyt ápol velünk” – magyarázta Haug.

A német szakember is jól tudja, hogy kisebb, környezetbarátabb motorokra kell váltania az F1-nek, de arra is figyelmeztet, hogy nem szabad túlzásba esni, a száguldó cirkusz sosem lesz teljesen zöld.

„A Forma-1-ben az a lenyűgöző, hogy gyors, hangos, a határokat feszegeti. Beszélhetünk zöld kezdeményezésekről, de a Forma-1 lényege kell maradjon a technika. Ha az ember Európából Japánba repül egy 747-essel, több üzemanyagot használ, mint egy egész F1-es szezon összesen.”

„Nem szabad elfelejtenünk, hogy így is a lehető legtisztább autókat építjük. A motor kisebb lesz 2013-ban, mert a fogyasztást és a károsanyag-kibocsátást is csökkenteni kell, de azt senki se gondolja, hogy egy 700 lóerős motorral a világ legzöldebb autóját lehet építeni!”