Szombat napkeltétől vasárnap hajnalhasadtáig rendezik meg a Miskolc-ralit, az országos bajnokság második futamát. A hagyományos prológot, amelynek az eredménye nem számít be az összetettbe, pénteken a miskolci Speedway Arénában bonyolítják le 17 órától. A „valódi” száguldás szombaton hat órakor kezdődik a parasznyai gyorsaságival és délután két óráig – ha nem jön közbe semmi – összesen hat mért szakaszt bonyolítanak le.
Ezt követően egy kis pihenőt kapnak a pilóták, navigátorok, szerelők, szervezők és a rajongók, majd este 22 órakor folytatódik a rohanás a bükki hegyekben. Az újabb gyorsaságikon az éjszakában és másnap hajnalban autóznak. Várhatóan hat óra környékén fejeződik be az autóverseny. Utána pedig, ahogy az egyik szervező megjegyezte, „mindenki mehet szavazni”.
A viadal teljes távja 553,46 km, ebből 133,02 km a mért szakaszok hossza.
„Emberpróbáló feladat és bizonyos szempontból bátorságpróba lesz ez” – fogalmazott a hétszeres abszolút bajnok ifj. Tóth János, aki az idénynyitó egri versenyen a harmadik lett a Peugeot 207 S2000-essel. „Sötétben korlátozottak a látási viszonyok, és mivel az ember érzékelése nyolcvan-kilencven százalékát a látással szerzi, ez megnehezíti a dolgot. Kevésbé tudjuk megbecsülni a távolságokat és a tempót, ami akkor lehet veszélyes, amikor murva kerül az útra és annak a színe mondjuk pont ugyanolyan, mint az aszfalté.”
Az évad első versenyét, az Eger-ralit Aschenbrenner György nyerte Turi Tamás előtt, mindketten Mitsubishi Lancerrel versenyeznek.