Közel 10 év kihagyás után újra alsó középkategóriás GTI-t mutathat be a Peugeot: készül a 308-as sportváltozata. Az új modellben is az 1,6-os THP-ből facsarták ki a legtöbbet, de az eddigi 175 lóerős teljesítményt 200-ra növelték.

Ez a motor egyébként megegyezik azzal, amit a Citroen DS3 Racing kivitelénél alkalmazott a testvérmárka.

A külső megoldások tekintetében semmi különleges megoldást nem láthatunk, mindössze a dupla kipufogó és a szerény spoiler árulkodó a hátsó szélvédő fölött.

Eddig 175 lóerő volt a csúcs
Európában pár év alatt megháromszorozódott a 170 lóerő feletti kompakt autók értékesítése, köztük az 1,6-os turbós Astrával, a 2,2 literes dízel Aurisszal, az összes FR Leonnal és a Golf GT-vel. A Peugeot ebbe a kategóriába vezette be a 175 lóerős 308-ast, egy szenzációs benzines turbómotorral. A kompakt, de nagy teljesítményű autó feldobja a hétköznapokat.

A 6 725 000 forintos áron kínált 308 Féline 1,6 THP nem sportváltozat, hanem egy erős motorú és gazdagon felszerelt kivitel. Kívül a hűtőrács legfelső része különbözik a többi modellétől, belül a fém pedálborítás és váltógomb árulja el az alapáron 18 colos felnivel készülő csúcsmodellt.

Szörényi András