Kínában sok vezető használja autóját sofőrrel. Így aztán az autógyártók ezt a piacot is igyekeznek megszerezni. A Pekingi Autószalonon a BMW bemutatta a Ötös sorozat nyújtott változatát, ám a Mercedes sem marad le, a stuttgartiak az E-osztályból faragtak limuzint.
A négyajtós modellt 14 centiméterrel toldották meg a B oszlop mögött, így a tető és a hátsó ajtók is hosszabbak. A nyújtott E-osztály ezzel eléri az 5008 milliméteres hosszúságot. Tengelytávolsága 3,014 méter, ami alig két centivel rövidebb, mint a hagyományos S-osztályé. Nem is meglepő, hogy hátul tágas tér fogadja az utast.
Az autó különlegességeihez tartozik a hátsó ülések elektromos állíthatósága, valamint a hátsó szélső biztonsági övek erőhatárolója és a hátsó oldallégzsákok.
Az E 300 L néven futó modellt helyben a Beijing Benz Automotive Corporation gyártja majd. Eleinte kétféle motorral 204 és 245 lóerős, hathengeres benzinesekkel kezdik forgalmazni. A Mercedes megjegyzi, a kategóriájában az ő modelljük rendelkezik a legkisebb fordulókörrel.