A McLaren által kifejlesztett, a hátsó szárny leszorítóerejét az egyenesekben kiiktató légcsatorna, az F-duct szinte minden rivális érdeklődését felkeltette és elindult a fejlesztési verseny. A Sauber már a második futamon kipróbálta a saját verzióját, Kínában pedig már a Mercedes, a Ferrari és a Renault is kísérletezett az ún. F-ducttal.

A Red Bull is dolgozik már a saját változatán, azonban a kistestvér, a Toro Rosso nem foglakozik ezzel a megoldással.

„Ha az embernek csak tíz euró van a zsebében és éhes, akkor két szendvicset vesz és nem három gramm kaviárt. Öt hónap fejlesztés után talán kihoznánk belőle valami előnyt, de ugyanennyi idő alatt sokkal többet is javulhatunk, ha az autó más részeit fejlesztjük. Ez a rendszer nem ér sokat az olyanoknak, mint mi, akik csak novemberben kezdték a normális szélcsatornás munkát” – mondta az olasz Autsprintnek a kiscsapat technikai főnöke, Giorgio Ascanelli. 

A mérnök azt is hozzátette, hogy szerinte a rendszer csak tiszta pályán ér valamit, követés közben a turbulenciák miatt az előzést nem segíti elő: „Nem nagyon merek erről nyilatkozni, de az első versenyeken látottak alapján így tűnik.”