Jelenleg hatalmas a sebességkülönbség a régi és új Forma-1-es csapatok között, ebből pedig gond lehet egy olyan szűk pályán, mint amilyen a monte-carlói. Jól tudják az újoncok, hogy egyelőre ők csak akadályok lehetnek az utcai ringen, egyszersmind tartanak attól, hogy a nagy sebességkülönbség balesetveszélyes helyzeteket fog teremteni.
Bruno Senna, a mezőny egyik leglassabb autóját vezető brazil azt tervezi, hogy már pénteken beszél Charlie Whiting versenyigazgatóval arról, hogy Monacóban bontsák ketté a mezőnyt az időmérőn, így minimalizálni lehetne annak esélyét, hogy egy nagy név idő előtt búcsúzzon baleset vagy más ok miatt.
„Meg kell beszélnünk Charlie-val, hogy mit lehetne tenni, különösen az időmérőn” – mondta Senna. „Van egy-két részlet, amin át kell rágnunk magunkat pénteken és persze az első monacói szabadedzés után is. Őszintén szólva nem rossz ötlet a mezőny szétszedése, ha kivesszük a hat-nyolc leglassabb autót, hogy fussák a saját különversenyüket, azzal mindenki jól járhat.”
„Nem akarjuk, hogy állandóan egy gyorsabb autó előzgessen minket és valószínűleg a többiek sem akarnak állandóan lassabb pilótákat kerülgetni. Meglátjuk, mit enged meg az időrend, szerintem lehetséges lenne a dolog.”
Jarno Trulli, a Lotus pilótája szerint sem lenne rossz döntés, ha a Q1-et kettébontaná az FIA. „Azt gondolom, hogy az FIA-nek el kellene gondolkoznia az ötleten” – nyilatkozta Trulli, akinek természetesen fáj, hogy ő is a lassúak közé tartozik. „Nem tudom, hogy lehetne ezt megoldani, de az biztos, hogy 24 autóval nagyon kemény lenne a monacói pályán. Jó megoldást kéne találni, nem tudom, hogy éppen ez az ötlet-e a nyerő, de megfontolásra mindenképp érdemes.”
Robert Kubica szerint nehéz olyan megoldást találni, mellyel mindenki boldog lesz, de a lengyel szerint is meg kell próbálni. „A forgalom állandó, megszokott probléma Monacóban” – vélekedett Kubica. „Mindig nehéz volt a múltban, bár azt kell mondanom, eddig mindig szerencsés voltam, mert fennakadások nélkül teljesíthettem gyors köreimet.”
„Idén lesz három sokkal lassabb csapat, ez pedig még nehezebbé teszi a dolgokat. Versenyeztem már Monacóban hasonló osztott időmérővel, vannak hátrányai és előnyei, de az biztos, hogy szükségünk van egy megoldásra. Nem lesz könnyű olyat találni, hogy mindenki boldog legyen.”