Akkor egy fekete gránitból kifaragott BMW kupé sírkő mennyire rugaszkodik el az átlagostól? Mert ez nem egy kósza gondolat, hanem létező darab!
Steve Marsh ötvenegy éves korában szenderült jólétre, a Ford alkalmazottjaként, ezért is ironikus kicsit, hogy a bajor márka elfogult tisztelője volt. Sebaj, történt már nagyobb hűtlenség, bár a rajongás mértékét csak a hozzátartozók ismerhetik. Ami kifejezetten hatalmas lehetett, hiszen a sírkő sem mindennapi méretű.
Sikerült egy majdhogynem életnagyságú szobrot kifaragni egy darab tömör gránittömbből, amit Kínából hoztak egészen a londoni temetőig. Mivel egész egy tonnásra sikerült a mű, húsz fős csapat és egy daru emelte a helyére a nem mindennapi darabot. A kőkemény BMW összesen 50 000 fontot azaz 17 400 000 forintot kóstált, amiből akár egy eredeti példányt is beszerezhettek volna emlékműnek az M3-as kabrióból.
Nem feladatunk megítélni, hogy a kegyelet kinyilvánításának ilyen formája helyes-e vagy sem. Hibának tekinthető, hiszen bulvárhír lett egy feltehetően tisztességes ember halála, és a vandálok is előszeretettel rongálják az ilyen sírokat.
De nem ez az egyetlen példa méretes autós sírkőre. Az Egyesült Államokban is látható hasonló, a tragikus körülmények között elhunyt Raymond Tse emlékét őrzi egy élethű nagyságú Mercedes 240D. A faragómesterek másfél évig dolgoztak a 66 tonnás kőtömbön, mire Mercedessé kopácsolták.
A legenda szerint bátyja állítatta a síremléket, és azért választotta a feltűnő Mercedest, mert megígérte öccsének, hogy 17. születésnapjára kap egyet. Az ígéretet már csak így tudta betartani.