A két gyártó elvileg olcsó, egymillió eurós áron a szűk költségvetésből dolgozó kiscsapatoknak is szállítana KERS-t, ha igénylik, azonban vannak olyan riválisok, akiknek ez a megoldás nem lenne elfogadható. A brit Autosport értesülése szerint a helyzetre egy külső szállító bevonása lehet a megoldás.
A csapatok szervezete, a FOTA a brit Flywheel nevű cég KERS-ének használatát vizsgálja, árulta el egy bennfentes a lapnak. Az Autosport értesülése szerint a korábban a Honda F1-es csapatával is dolgozó Flywheel ajánlata pénzügyileg nagyon is vonzó, a csapatok a Spanyol Nagydíj hétvégéjén komolyan tárgyalnak majd róla. A lap azt is hozzáteszi, hogy a Flywheel gyártókapacitása állítólag elég arra, hogy akár a teljes mezőnyt is ellássa KERS-szel, de természetesen akár egyes csapatokkal külön is köt üzletet, ha úgy alakul.
Az FIA elnöke, Jean Todt is a KERS mielőbbi visszahozása mellett áll, „komolyan” szeretné, ha már 2011-ben újra szerepelne az eszköz az F1-ben, amely így „az új technológiák zászlóvivője” lehetne, idézte a franciát az Associated Press.