Úgy tűnik, vége annak a korszaknak, amikor egy 30-40 milliós Mercedes-Benz S-osztály vagy CL tulajdonosát nem érdekli a fogyasztás. A Mercedes ugyanis új V6-os és V8-as motorokat fejlesztett, amelyek ugyan teljesítményben is felülmúlják elődjeiket, de a német gyártó elsősorban a fogyasztásukra hívja fel a figyelmet a közleményében. A takarékos üzemhez harmadik generációs közvetlen üzemanyag-befecskendezést és motorleállító Start&Stop rendszert is használnak.

Két turbó kapcsolódik a V8-ashoz
Két turbó kapcsolódik a V8-ashoz

Két turbó kapcsolódik a V8-ashoz

Két turbó kapcsolódik a V8-ashoz


A V8-as motor 4663 köbcentis, teljesítménye 435 lóerő, ami 12 százalékkal több, mint annak az 5,5 literesnek (388 LE), amelyet levált. A nyomaték 530 helyett immár 700 newtonméter, ami 32 százalékos bővülés. Persze a trükk viszonylag egyszerű, két turbó segíti az új blokkot. Ennek köszönhetően minden bizonnyal kiemelkedő rugalmasságú autók készülnek, hiszen 1600 és 4750-es fordulatszám között folyamatosan rendelkezésre áll 600 Nm nyomaték.

Miközben a jelenlegi CL 500 fogyasztása 12,3 liter, az új variáns – amelyben ősszel debütál a motor – beéri 9,5 literrel a szabvány szerint. Vagyis 22 százalékkal takarékosabb, de ugyanilyen arányban csökkent az eredeti 288 g/km szén-dioxid-kibocsátás 224 g/km-re.

Az új 3499 köbcentis, V6-os szívómotorként kezdi pályafutását, de a Mercedes leszögezi, hogy lehetőség van turbófeltöltővel is ellátni. Így nem fogunk csodálkozni, ha hamarosan az a változat is megjelenik.

Hibrid-rendszerben is használhatóak

Hibrid-rendszerben is használhatóak

Hibrid rendszerben is használhatóak


Jelenleg a teljesítménye 306 lóerő, amely 34-gyel több, mint az ugyanilyen lökettérfogattal gyártott elődjének. A maximális nyomaték 350 newtonméterről 370-re emelkedett és 3500 és 5250-es percenkénti főtengelyfordulat között végig rendelkezésre áll.  

Igazán meggyőző a fogyasztása is, hiszen a gyártó adatai szerint az S 350 az új V6-ossal csupán 7,6 liter benzint használ vegyes üzemben, CO2-kibocsátása pedig 177 g/km. Ez 24 százalékos fejlődés az elődhöz képest, amely tíz litert fogyasztott.

Ezzel korántsem érték el legtakarékosabb formájukat a motorok, ugyanis a Mercedes elárulta, hogy mindkettő úgy készült, hogy alkalmas legyen hibrid rendszerben is dolgozni.

Nemcsak a hagyományos motorjait cseréli le a Mercedes, de az AMG modellekben használt sportos hangolású, 6,2 literest is. Helyette egy 5,5 literes turbósat használnak, a részleteket elolvashatja erre a linkre kattintva.