Nem egy ember tépi le a Lamborghini posztert a falról, és az ötlet szikrájától kigyulladt aggyal vágtat ki a fészerbe, hogy bizony most ő épít magának egyet, ha addig él is! Végül is mi kell hozzá? Megfelelő mennyiségű fém, egy kis lakatos munka, pár kidobott alkatrész, szépérzék, kézügyesség és türelem. Azért egy kis költőpénz sem árt, de a cél a minél alacsonyabb költség, de vajon ki hogyan éri el a célját?

Bemutatunk két példát, hogyan lehet igazi bugyilerobbantó saját olasz verdát vagy szánalmas négykerekű viccet építeni.

Az amerikai álom

Az első példa a messziről tisztelt őrült profi. A rettenthetetlen álomhajhász, aki még feleségét is úgy választotta, ha elnézi hóbortját. Azt, hogy tíz évig épít egy autót a ház alatti pincében. Ken Imhoff 1985-ben látta az Ágyúgolyó futam című filmet, és ezzel megpecsételődött a sorsa. Életcélja lett egy Lamborghin Countach megépítése. Mindent a saját két kezével, donor autó nélkül, az utolsó csavarig.

Countach igazi kézimunkával.
Countach igazi kézimunkával.

Countach igazi kézimunkával.

Countach igazi kézimunkával.


Wisconsin hosszú hideg telei miatt a félkész pincében dolgozott, ahol tudott némi meleget csiholni, és kedvére fúrni faragni akár éjjeleken át. Nem hasonlót akart, hanem egy igazi Lamborghinit. Ezért használt fel eredeti alkatrészeket, és épített be egy bivalyerős Ford motort, 514 lóerővel, hogy ne kelljen szégyenkeznie, ha egy eredeti dühös bika gurul mellé. Térig tartó mély főhajtás, tíz év megfeszített munkája, milliméterre egyező eredmény, igazi mestermunka. Egyedül a kiszabadítás okozott problémát, a pince félkész mivolta azt jelentette, hogy rendes lejáró nem járt hozzá, ezért valósággal ki kellett ásni a replikát, hogy Ken végre közúton élvezhesse munkájának gyümölcsét.

Made in China

A kínai ellenpélda építője csak egy évet szánt munkájára. Meg is látszik. Csak azért tudjuk, hogy Lamborghininek készült a kis sárga gép, mert felfelé nyílik az ajtaja. Chen Jenmiao 25 éves szerelő is szabadidejében építette szíve vágyát, eredetileg a Gallardo vonalait akarta megvalósítani, kevés sikerrel.

Még félkész, de a póz már megvan.

Még félkész, de a póz már megvan.

Még félkész, de a póz már megvan.


A lemezek alatt rejtőző technikáról nincs információ, csak annyi, hogy 150 km/h körül van a végsebessége a sárga villámnak. Igaz a két ország között ég és föld a különbség, Chen valószínűleg 2 dollárért dolgozik napi 16 órát, és egy tál rizs mellett hegesztette álmát valósággá. Ez némileg enyhíti, hogy viccesre sikerült másolatot hozott össze, de a tény az tény, ez inkább groteszk Quasimodo Lambo, mint hiteles másolat. Természetesen az igyekezet becsülendő, legalábbis az én véleményem szerint, ha önök másképp gondolják, hozzászólásaikat várjuk alant a komment ablakban!