Várhatóan 2012-ben érkezik a Volkswagen Golf hetedik generációja. A brit Autoexpress számítógépes vázlatokon mutatta meg, szerintük milyennek kell elképzelnünk az autót. Véleményük szerint a januárban bemutatott VW kupé tanulmány egyes jegyei köszönnek vissza az autón, amely természetesen megtartja eredeti jellegét.
Hivatalosan annyit tudni, amit Walter da Silva, a VW főtervezője elárult: az új Golf alacsonyabb és szélesebb lesz, mint elődje. Több él határozza majd meg a formáját és összességében sokkal dinamikusabb jelenség lesz, mint eddig. Persze ennek ellenére nem hisszük, hogy a Golf szakítana az utolsó négy generációt meghatározó formával.
Ha valaki az Év Autója zsűri tagja, azt olyan alkalmakra is meghívják, ahova mást nem. Mint most, a Golf VII-es előzetes bemutatójára, ahol még arra is lehetőség nyílt, hogy beüljek a VW legnagyobb újdonságába. Igaz, kívülről még így sem láttam, mert úgy letakarták, mint egy drága műkincset.
Ha valaki az Év Autója zsűri tagja, azt olyan alkalmakra is meghívják, ahova mást nem. Mint most, a Golf VII-es előzetes bemutatójára, ahol még arra is lehetőség nyílt, hogy beüljek a VW legnagyobb újdonságába. Igaz, kívülről még így sem láttam, mert úgy letakarták, mint egy drága műkincset.
Fotó megosztása:
Ezt a képet találtam, ami a tapogatások és a látott lemezdarabok alapján a legjobban hasonlít a VII-es Golfra. A hűtőrács mintha ritkább lett volna, vastagabb bordákkal, a fényszóró kevésbé szögletes, viszont az oldalélek és a C oszlop formája ilyennel tűnt. Szeptember 4-én mindenesetre kiderül, jól figyeltem-e.
Ezt a képet találtam, ami a tapogatások és a látott lemezdarabok alapján a legjobban hasonlít a VII-es Golfra. A hűtőrács mintha ritkább lett volna, vastagabb bordákkal, a fényszóró kevésbé szögletes, viszont az oldalélek és a C oszlop formája ilyennel tűnt. Szeptember 4-én mindenesetre kiderül, jól figyeltem-e.
Fotó megosztása:
Ez a gyári grafika, persze vastag lepellel a VII-es Golfon
Ez a gyári grafika, persze vastag lepellel a VII-es Golfon
Fotó megosztása:
A VI-os ruhájában vizsgázik a VII-es technikája. Mivel az új generáció 13 milliméterrel szélesebb a hatosnál, ezért feltételezhető, hogy a nyomtáv is szélesedik. Ezt valószínűsíti a hátsó kerékívek kiszélesítése
A VI-os ruhájában vizsgázik a VII-es technikája. Mivel az új generáció 13 milliméterrel szélesebb a hatosnál, ezért feltételezhető, hogy a nyomtáv is szélesedik. Ezt valószínűsíti a hátsó kerékívek kiszélesítése
Fotó megosztása:
Ez van a ruha alatt. Mármint a karosszériaváz, ami mellett a VW konszern fejlesztési osztályának vezetője, Ulrich Hackenberg áll. Az acélszerkezet tömege , a nagyszilárdságú acélok alkalmazásával 247 kilogrammra csökkent
Ez van a ruha alatt. Mármint a karosszériaváz, ami mellett a VW konszern fejlesztési osztályának vezetője, Ulrich Hackenberg áll. Az acélszerkezet tömege , a nagyszilárdságú acélok alkalmazásával 247 kilogrammra csökkent
Fotó megosztása:
Piros szín jelzi a nagyszilárdságú, a lila az extra nagyszilárdságú acélok felhasználását, ami 28 százalékot tesz ki a karosszéria tömegéből. A B-oszlop színes sávjai az egy lemezalkatrészen belüli, különböző lemezvastagságokat jelzi
Piros szín jelzi a nagyszilárdságú, a lila az extra nagyszilárdságú acélok felhasználását, ami 28 százalékot tesz ki a karosszéria tömegéből. A B-oszlop színes sávjai az egy lemezalkatrészen belüli, különböző lemezvastagságokat jelzi
Fotó megosztása:
Robot emeli be a présgépbe a vörösen izzó, nagyszilárdságú acéllemezt
Robot emeli be a présgépbe a vörösen izzó, nagyszilárdságú acéllemezt
Fotó megosztása:
Monacóéval egyező területet, 1,6 négyzetkilométert foglal el Wolfsburgban a Volkswagen konszern központi üzeme. A dolgozók száma eléri az ötvenezret, a belső úthálózat hossza meghaladja a 70 kilométert. A Golf Wolfsburg mellett Zwickauban is készül, az ügyfeleknek szóló autók szériagyártása két hete kezdődött
Monacóéval egyező területet, 1,6 négyzetkilométert foglal el Wolfsburgban a Volkswagen konszern központi üzeme. A dolgozók száma eléri az ötvenezret, a belső úthálózat hossza meghaladja a 70 kilométert. A Golf Wolfsburg mellett Zwickauban is készül, az ügyfeleknek szóló autók szériagyártása két hete kezdődött
Fotó megosztása:
Ha valaki az Év Autója zsűri tagja, azt olyan alkalmakra is meghívják, ahova mást nem. Mint most, a Golf VII-es előzetes bemutatójára, ahol még arra is lehetőség nyílt, hogy beüljek a VW legnagyobb újdonságába. Igaz, kívülről még így sem láttam, mert úgy letakarták, mint egy drága műkincset.
A hetes technikáját rejti
Sokkal lényegesebb az új moduláris padlólemez bevezetése, amely lehetővé teszi többféle motor, benzines, dízel, hibrid, elektromos, illetve első- és összkerékhajtás használatát is, ugyanakkor jelentősen költséghatékony. A különleges padlólemez sokféle nyom- és tengelytávolság alkalmazásához megfelelő, így a VW-konszern várhatóan 60 modellnél is beveti. Ennek köszönhetően sok millió jármű alkatrészei 65-70 százalékban azonosak lehetnek.
A hagyományos három- és ötajtós ferdehátú, illetve kombi mellett a Passat CC mintájára készül a Golfból négyajtós kupé, de lesz újra kabrió modell is.
Ha valaki az Év Autója zsűri tagja, azt olyan alkalmakra is meghívják, ahova mást nem. Mint most, a Golf VII-es előzetes bemutatójára, ahol még arra is lehetőség nyílt, hogy beüljek a VW legnagyobb újdonságába. Igaz, kívülről még így sem láttam, mert úgy letakarták, mint egy drága műkincset.
Sportosabb küllem, de a lényeg belül van
Motorjai között természetesen ott lesznek a jelenlegi kis hengerűrtartalmú turbós benzinesek és dízelek, de új háromhengeres változatok is várhatóak. Amelyektől nem csökken a dinamika, mert az új Golf könnyebb lesz a jelenleginél. A hibrid és elektromos variánsok a belső égésű motorokkal együtt a bemutatkozástól elérhetőek lesznek. A nagy takarékoskodáson túl persze megmaradnak a sportos GTI és R modellek is.
További információkat olvashat a hetedik generációs Golfról erre a linkre kattintva.
30