Múlt héten leplezte le a Porsche minden idők legerősebb széria Porschéját, a 911 GT2 RS-t. A Switzer Performance ugyanakkor bemutatta R911S néven futó modelljét.

Mindkét autó esetében a 911 GT2 adta az alapot, de az amerikai tuningcég bőségesen ráígér a gyár munkájára. Míg a stuttgarti RS az eredeti 530 helyett 620 lóerőt nyújt, a Switzer gépe 911 lóerős. A tények kedvéért itt azért szögezzük le gyorsan, hogy ehhez a versenybenzinnel kell etetni a 3,6 literes boxermotort. Ennek ellenére igazán félelmetes adat.

Kérésre karbonra cserélnek egyes elemeket
530-ról 911 lóerőre nőtt a teljesítmény

530-ról 911 lóerőre nőtt a teljesítmény

530-ról 911 lóerőre nőtt a teljesítmény


Keveset tudni az átalakításról, de a gyártó által jelzett intercoolerek mellett minden bizonnyal számos más alkatrész is új. Természetesen a futóművet és a kerekeket kicserélik, de így is elég kétséges lehet a hátsókerék-hajtású autó irányítása. 

Ami mindenképpen érdekes, hogy míg a GT2 RS-ért a Porsche 245 ezer dollárt kér, a R911S 199 ezerért megvehető a Switzertől. Ha valakinek nem elég a teljesítmény, de a GT2 RS másik fegyverét, a súlycsökkentést is akarja, annak sincs akadálya. 245 ezer dollárért – tehát még mindig a gyári ár alatt – Carbon kivitelben is elérhető az R911S, amelyen ekkor számos elemet szénszálas műanyagra cserélnek ki. 

Állítható sportfutómű is jár a motortuning mellé

Állítható sportfutómű is jár a motortuning mellé

Állítható sportfutómű is jár a motortuning mellé


Menetdinamikai adatok egyelőre nem állnak rendelkezésre. A GT2 RS 3,5 másodperces 0-100 km/órás sprintideje és a 330 km/órás csúcssebesség is bizonyára megdőlt.

Nem ez az első nagy teljesítményű gép a Switzer háza táján, hiszen nemrég számoltunk be egy Nissan GT-R-ről, ami 800 lóerővel várta vevőit.