2013-ban mutatkozik be a Land Rover első hibrid modellje – jelentette be a brit gyártó. A környezetkímélő technológiát a Range Roverbe Sport karosszériával párosítják majd. Az új modellt idén kezdik tesztelni, egy viszonylag kis, öttagú flottával. Ezekben dízelmotort párosítanak az akkumulátorról működő villanymotorral. Korábban tesztelésre a Freelanderbe szereltek hibrid rendszert.
Az első széria hibrid az RR Sport lesz, de nem sokkal később a normál Range Rover és Land Rover Discovery is készül az új technológiával, amely összességében nem lesz nehezebb, mint 110 kilogramm.
Jelenleg dízel és benzines hibrid rendszereken is dolgoznak a Land Rover szakemberei, tekintve, hogy Európában a dízelt keresik, akik takarékoskodni akarnak, az USA-ban és a Közel-Keleten viszont szinte csak benzines modellek kellenek. Nincs azonban kizárva, hogy Európában is lesz benzin-elektromos hibrid is.
A 2013-ben érkező modell fullhibrid lesz, azaz képes lesz tisztán az elektromos motorral közlekedni, de csak rövid távon. 2015-re viszont elkészül a továbbfejlesztett változat, amely konnektorról is tölthető. Ez nagyjából 30 kilométert tud majd megtenni, maximális sebessége pedig 110 km/óra lesz villanyautóként.
Amíg a hibrid modellek elkészülnek, egyszerűbb módon csökkenti a fogyasztást a Land Rover. Ősszel érkezik a gyár új terepjárója, az LRX tanulmány nyomán. Ez a típus a gyár történetében először elsőkerék-hajtással is elérhető lesz. A 2,2 literes dízelmotorral szerelt típus így 4,9 liter üzemanyaggal beéri majd átlagosan.
A Párizsi Autószalonon bemutatásra kerülő kocsi nem marad LRX, a Land Roverhez jobban illő nevet kap. Értékesítése 2011-ben kezdődik, természetesen négykerék-hajtással is készül majd.