Az RM Aukciósház még februárban jelentette be, hogy zárt üzlet keretében új otthont keresnek egy 1963-as Ferrari 250 GTO-nak. A japán gyűjtő Yoshiho Matsuda autójának találtak is gazdát. Bár az összeget és a vevőt is titokban tartották, kiszivárgott, hogy a brit rádiós és tévés személyiség Chris Evans lehet a vevő. 

Állítólag majd 4 milliárdba került
Kép a Twitteren

Kép a Twitteren

Kép a Twitteren


Evans – aki kedveli a hasonló járgányokat – maga is megerősítette a pletykákat, a Twitteren közzétett egy képet
az autóról, amely mellett az állt: „megérkezett a legújabb”.

Az árról nincs biztos információ, több lap is nagyjából 18 millió dolláros 3,9 milliárd forint) összegről számol be. A megvásárolt autó egyike annak a 36 darabnak, amely a 250 GTO-ból 1962 és 1963 között épült. A különleges, alumíniumkarosszériás kocsi orrában 3,0 literes, V12-es motor lapul. A 300 lóerős motor párosítva az alig egytonnás karosszériával, könnyedén biztosított 280 km/órás végsebességet a kocsinak. 

Csak 36 darab készült belőle

Csak 36 darab készült belőle

Csak 36 darab készült belőle


Nem ez az egyetlen Ferrari-különlegesség Evans garázsában, 2008-ban megvásárolta az egykori színész James Coburn 1961-es Ferrari 250 GT SWB California Spyderjét. Azért az autóért 10,9 millió dollárt fizetett. Volt neki egy 1959-es 250 GT LWB California Spyder és egy 1962-es 250 GT SWB Berlinetta modellje is a Ferraritól, de azokat épp a hónap elején eladta egy árverésen. 

Ha igaz a 18 millió dolláros ár, akkor ez a legdrágább Ferrari, megelőzve a tavaly 9 millió euróért (2,5 milliárd forintért) eladott 1957-es Ferrari 250 Testarossát. Ám ezzel is csak a második helyre jó a legdrágábbak között, hiszen a múlt héten, szintén a nyilvánosság kizárása mellett eladott Bugatti 57SC Atlantic árát 6-8 milliárd közöttinek adta meg az aukciósház.