A Volkswagen és a Škoda után a SEAT is profitálhat a VW-konszern legújabb fejlesztési eredményeiből. A spanyol márka autóiban is megjelennek a legújabb kis hengerűrtartalmú turbómotorok.
Az Ibiza kínálatában nyugdíjba vonul a korábbi háromhengeres, 1,4-es TDI, helyét az új, 1,2 literes, közös nyomócsöves motor veszi át. Az új motor a három- és az ötajtós modellhez egyaránt elérhető lesz.
A 75 lóerős dízelmotor nemcsak csendesebb, de takarékosabb is elődjénél. Az előző motor átlagfogyasztása 4,3 liter volt, míg az új 3,8 literrel is beéri száz kilométerenként. Ezzel párhuzamosan a CO2-kibocsátás is csökkent 114-ről 99 g/km-re.
Ezzel azonban koránt sincs vége a spórolásnak, a SEAT közleményben tudatta, hogy még idén nyáron elkészül az Ibiza szupertakarékos, Ecomotive kivitele is, ami képes lesz 3,4 literes átlagfogyasztást produkálni.
Másik újdonság, hogy eltűnik a kínálatból az 1,6-os szívómotor. A Leon, Altea és Altea XL modellekben a helyét 1,2 literes, turbófeltöltős egység veszi át, amelyhez hatfokozatú, manuális sebességváltó kapcsolódik.
A motor teljesítménye ugyanúgy 105 lóerő, mint elődjéé, ám maximális nyomatéka 175 Nm. Ezzel párhuzamosan viszont jelentősen csökkent a járművek fogyasztása, a Leon esetében 7,2-ről 5,7 literre, az Alteák pedig 7,3 liter helyett immár csak 5,9 liter gázolajat égetnek el vegyes ciklusban.