A jót nehéz feladat még jobbra faragni. A Mazda mérnökei mégis nekiláttak, hogy finomítsanak valamit a 2007-ben bemutatott, és azóta 293 ezer példányban eladott sikermodellen. Bár kintről nem sok látszik, mégis a motortól a kormányzáson át a felfüggesztésig szinte mindenhez hozzányúltak.
Új motor
A motorkínálat legnagyobb újdonsága az új kétliteres DISI benzinmotor, amely 155 lóerős. Nem maradtak változatlanok a 2,2 literes turbódízelek sem, ezeknek átlagosan 4-7 százalékkal javult a CO2 kibocsátásuk.
Mindhárom teljesítményszintű motorban csökkentették a feltöltő turbinakerekének átmérőjét – a 180 és 163 lovas változatnál 41,5-ről 36 mm-re, míg a 129 LE-s dízel 32 mm-es, jóval kisebb tehetetlenségű, gyorsabb reakciójú lapátkereket kapott. Így a turbó mellett a motor is hamarabb reagál a gázadásra.
Mi változott?
Általában a ráncfelvarrások sosem a forradalmi változtatásokról szólnak. Csupán itt-ott finomítanak valamit az autó külsején, belsején. A Mazda6-hoz mégis négyszáz ponton nyúltak hozzá, hogy a vásárlók még boldogabbak legyenek az autó kormánya mögött.
Kívülről az ilyenkor megszokottnak tűnő változtatásokat hajtották végre az autón, így a fényszóró, a ködlámpa és az első lökhárító változott valamicskét. Vannak új színek, árnyalatok, friss rajzolatú, a korábbinál 8-10 százalékkal könnyebb alufelnik, és végre a belső is rendelhető új, elegáns színösszeállításokban.
A gyári fényképész így látta az új Mazda6-ost:
Belül az eddig kicsit nehézkesnek tűnő ember-autó kapcsolat lett hamarabb, könnyebben átlátható.
Változott a kormány dizájnja, a műszerfal zongoralakk betétekkel gazdagodott, a megújult kapcsolók mögé csillogó, krómhatású keret került. Kényelmesebbek lettek az ülések, amelyek kárpitja is új.
A motorok finomhangolása mellett a hazai utakon kissé keménynek látszó futóművet is kényelmesebbre finomították.
Átdolgozták a lengéscsillapítót, az első tengely módosított vázkeret-rögzítéseit, a kormányperselyt, és még vagy ezerféle kisebb nagyobb alkatrészt.
Betűszavak
A felfrissített Mazda6-ba néhány biztonságot, kényelmet növelő megoldás is került. Ilyen az adaptív, kanyarban elforduló lámpatest (AFS), a vészfékezésre figyelmeztető rendszer (ESS), a visszagurulás-gátló berendezés (HLA), a komfortindex és a holttérfigyelő (RVM).
Kilencven év |
1960-ban így festett az első Mazda személyautó, az R360
A Mazda – amely a parafadugók kiváltására gyártott termékkel kezdte a termelést – idén ünnepli a márka 90. születésnapját, bár autógyártással mindössze fél évszázada foglalkozik a hiroshimai cég. Egy apró, kétajtós, bizarr külsejű modellel, az R360-assal léptek be először az autópiacra. |
A tesztúton először az új benzines motort próbáltuk ki. Alacsony fordulaton kicsit erőtlen a dízelhez szokott lábnak, de ezt az apróságot bőven meghálálja a szinte teljesen néma üzemmel.
Mivel a Barcelona környéki aszfaltutak közel sem olyan siralmas minőségűek, mint a hazaiak, így szintben eltolt csatornafedelek, kátyúk híján csak elképzeltük, hogy mostoha körülmények között is tényleg komfortosabb lett a futómű. A korrekt kormányzás, a határozott, pontosan kapcsolható remek váltó továbbra is megmaradt.
Kedvencünk mégis a bivalyerős – 180 lovas – 2,2-es dízelmotor volt, amely a fedélzeti számítógép szerint még takarékos is. Bár nem vesszük készpénznek az 5,9 literes átlagfogyasztást, mindenesetre mégis figyelemreméltó eredmény egy vegyes, autópályás és hegyi szakaszokkal is megspékelt úton.
Árak
Az új Mazda árának meghatározásakor az importőr szeretne változtatni azon az emberekben kialakult képen, hogy a Mazda drága, elérhetetlen árú modell. Így a felfrissített 6-os indulóárát hajszálnyival a lélektani ötmillió forintos ár alá lőtték be. Az árlista átellenes, felső sarkában pedig 8 259 900 forintos összeg olvasható.