A közeljövőben a kisautók piacán akar jelentős kapacitást bővíteni a BMW-csoport. A MINI márkával már háromféle variánst kínálnak és hamarosan érkezik a negyedik, szabadidő-autós kivitel is. I-project néven már dolgoznak egy kis városi autón, amely várhatóan elektromos hajtással mutatkozik be. Ám ennél is többet akarnak.
A BMW kínálatában is megjelenik egy új kisautó. Az Egyesnél kisebb modell a következő generációs MINI padlólemezére épül.
Az új modell komoly szemléletváltás a BMW-n belül, ugyanis ez az autó elsőkerék-hajtással jön, ilyen korábban nem készült a bajor gyártó üzemeiben. A 2013-ban érkező jármű új vásárlóknak készül, a BMW azt szeretné, hogy ne szipkázzon el vevőket sem az 1-es, sem a MINI modellektől, csak a konkurenciától. Ennek megfelelően is tervezik.
Egy nevét elhallgató BMW-s ember azt mondta a kocsiról, hogy „a kialakítás középpontjában a tágasság és a belső rugalmasság lesz, de mint a jelenlegi belépőmodell is, jó vezetési élményt nyújt, ugyanakkor olcsóbb lesz”.
Elsőként ötajtós ferdehátú karosszériával mutatkozik be a kis BMW, elsősorban a szintén fejlesztés alatt álló Audi A2 ellenfeleként, az Egyes BMW-nél eddig ismeretlen tágasságot nyújt majd.
A jármű belső méretéhez az elsőkerék-hajtás a kulcs, hiszen – a BMW-nél szokatlan módon – keresztben építik be a motort, ami lehetővé teszi, hogy az eddigiektől rövidebb motorháztetőt alakítsanak ki, illetve az A oszlop közelebb kerülhet az első tengelyhez. Ezzel a vezetési pozíció is előre mozdul, ez azonos tengelytávolság mellett, tágasabb helyet jelent a hátul ülőknek.
Nemcsak a családosokra gondolnak a BMW-nél, készül az autóból sportosabb, háromajtós kivitel is, amely az Audi A1 ellenfele lehet. Az említett MINI Countrymanhez fejlesztett összkerékhajtás felhasználásával a kis BMW-ből is elképzelhető terepes variáns, s ha a kutatások igényt jeleznek, kabrió sem elképzelhetetlen.