Nem akármilyen képességekkel bír a Bugatti Veyron. Az 1001 lóerős csodajárgány 2,5 másodperc alatt gyorsul 100-ra, ugyanakkor 407 km/órás végsebességre is képes. Padlógáznál majdnem annyit eszik, mint egy repülő, elvileg 12 perc alatt képes kiüríteni a 100 literes tankot. Gumijai nagyjából 2500 kilométert bírnak, cserébe viszont kb. 5 millióba kerülnek. 

8,0 liter, 16 henger, 4 turbó
8,0 liter, 16 henger, 4 turbó

8,0 liter, 16 henger, 4 turbó

8,0 liter, 16 henger, 4 turbó


Lehet, hogy már ez is kevés a milliárdosoknak. A Volkswagen-csoporthoz tartozó márkánál újra előkerült egy korábban hallott ötlet, a Veyron GT elkészítése. Most Ferdinand Piëch, a Volkswagen AG Felügyelő-bizottságának elnöke a Bécsi Műszaki Egyetemen tartott előadásában utalt rá, hogy dolgoznak a Veyron 1200 lóerős kivitelén. Részleteket azonban nem árult el.  

Minden bizonnyal a motorgyártás fejlődésével nem jelent problémát a 8,0 literes, 16 hengeres, négy turbóval szerelt motorból 20 százalékkal nagyobb teljesítményt kicsikarni, a gondot sokkal inkább a hajtáslánc többi eleme, illetve az egyéb műszaki rendszerek kidolgozása okozhatja. 

A Veyron bemutatása előtt a mérnökök sokat küzdöttek az autó hűtésével. A jelenlegi 10 különböző hűtő tartja kordában a levegő, a víz és az olaj hőmérsékletét a sportkocsiban. A sebességváltót a versenysportban is tevékenykedő Ricardo gyártja, nekik is lesz dolguk bőven, ha a mostani 1250 Nm-es nyomaték a teljesítményhez hasonló mértékben emelkedik. 

Összesen 300 darab készül a Veyronból

Összesen 300 darab készül a Veyronból

Összesen 300 darab készül a Veyronból


Korábban is lehetett hallani róla, hogy a Bugatti erősebb változaton dolgozik, végül azonban a targa változatot leplezték le, mostanában pedig az új négyajtóstól zengett a sajtó. Az erősebb motorra elsősorban marketing okokból van szükség, hiszen 2007 óta már nem a Veyron a világ leggyorsabb autója, hanem a 411 km/órával száguldó SSC Ultimate  Aero. A Veyron GT visszaszerezhetné a címet.