Az már biztos, hogy a Ford és a Citroën továbbra is folytatja a ralit, előbbi a Focusról Fiestára vált, utóbbi a C4 helyett a DS3-ból épít versenyautót. Rajtuk kívül szinte biztosra vehető a MINI érkezése is, ők a korábban a Subaru versenyautóit készítő és versenyeztető Prodrive-val dolgoznak együtt. Az autó alapját várhatóan nem a háromajtós MINI, hanem a nemrég bemutatott szabadidő-autó, a Countryman adja. Nem lenne meglepő, ha a 2003-ban a Subaruval világbajnoki címet szerző, jelenleg privátként versenyző Petter Solberg vezetné a kocsit. Az olasz Quattroruote magazin legutóbbi számában felvázolta elképzeléseit, milyenek lehetnek az új versenyautók.
Az új szabályokat elsősorban a költségek visszaszorítása érdekében hozták, az új autókban ugyanis nemcsak a motor vált 2,0 literesről 1,6-osra, de a hajtás is sokkal egyszerűbb rendszerű. A cél, hogy minél több gyártó szálljon be, térjen vissza a ralihoz. Az új szabályoknak köszönhetően több, az IRC-ben már szereplő gyártó áttérhet a rali-vb-re, hiszen elsősorban csak motort kell fejleszteniük, a karosszéria már megvan.
Épp ezért nem véletlen, hogy pletykálnak a VW-konszern esetleges szerepvállalásáról is. Magának a Volkswagennek is van a Polóból S2000-es autója, de valószínűbb a ralihoz régóta kötődő és az IRC-ben sikeres Škoda adaptálása. Ezen túlmenően a Toyota és FIAT feltűnése sem elképzelhetetlen 2012-től.
Ha kíváncsi, hogy készült a Ford Fiesta S2000, kattintson erre a linkre.