A múlt hétvégén 800. Forma-1-es nagydíját ünneplő Ferrarit hidegzuhanyként érte a versenyképtelenség, a vörös autók csak a középmezőny elejére voltak jók. A csapat sokat dolgozott a McLaren-féle F-csatorna lemásolásán, de az újítás nem hozott jelentős előnyt, más területekre is nagyobb hangsúlyt kell fektetni, mondja a csapatfőnök, Stefano Domenicali.
„Elég sokat invesztáltunk a hátsó szárny új rendszerébe, de ez nem elég, és nem is tökéletes még. A következő hónapban, Valenciában nagy fejlesztések jönnek, sok új elem kerül az autóra. De a tények azt is cáfolhatatlanul mutatják, hogy az eddigi újítások nem voltak elégségesek, hogy tartsuk a lépést a többi nagy csapat fejlesztési ütemével” – mondta az olasz, gyakorlatilag azt is elismerve, hogy Kanadában sem várható sok javulás.
„Valahogyan jobban kell teljesítenünk, mert hat-hét futam után még nem adhatjuk fel. A bajnokság kétharmada még nyitott. Láttuk már, hogy bármi megtörténhet, hogy a futamokon más és más helyzetek alakulhatnak ki.”
„Úgy gondolom, hogy ezt a rossz hétvégét is termékennyé kell fordítanunk, reagálni kell, nem csüggedni. A csüggedés azoknak való, akik nem küzdenek olyan célokért, amiket mi kitűztünk magunk elé.”
Domenicali elismerte, hogy az F10-es elsősorban a leszorítóerő tekintetében van hátrányban, erre kell leginkább koncentrálniuk.
„Tény, hogy nem lehetünk elégedettek magunkkal. Reagálnunk kell, rá kell jönnünk, hogy aerodinamikailag miért nem hozzuk azt, amit kellene. Nem az a kérdés, hogy csalódás-e a helyzet vagy sem, a lényeg, hogy azonnal tegyük a dolgunkat, van idő, ez nem probléma.”