Valami lehet a levegőben, hogy többen is Maybach kupét akarnak gyártani. A gyár segítségével készülő Xenatec kupé mellett az Exelero is feltámadt. Egy svájci cég megvásárolta a tanulmányautó jogait és kis sorozatban gyártani akarja. Már hirdeti is az autót.   

A Maybach Exelerót még 2005-ben készítette a Daimler a Fulda gumigyár felkérésére, amely ezzel akarta reklámozni nagy teljesítményű abroncsát, a Fulda Carat Exelerót. A jármű a Maybach 57 padlólemezére épült. Formáját a Pforzheimi Formatervezési Főiskola hallgatója, Fredrik Burchardt álmodta meg.

Marad a külső
Tizedannyiba kerül

Tizedannyiba kerül

Tizedannyiba kerül


A Fulda vezetése egy végtelenül hosszú motorháztetős kupét képzelt el, ezért a homlokfal a műszerfallal és az első üléssorral együtt hátrébb került. Ezzel az átalakítással a tervezők lemondtak a hátsó ülésekről. A közel 6 méteres kupé 2 üléses. Az alvázra Torinóban a Stola készített vázat vékony acélcsövekből. A karosszériaelemek anyaga karbon, amelyeket ragasztással, csavarozással, illetve szegecseléssel rögzítenek.

A 2,7 tonnás monstrumot 700 lóerős, V12-es motor mozgatta. Nardóban az olaszországi tesztpályán 351 km/órás végsebességet értek el vele. Az Exeleróból mindössze egy darab készült.

A svájci vállalkozás nem egy az egyben ugyanazt az autót gyártja, csak látszatra hasonló. A motorja nem a Mercedestől származik, helyette a Viper 8,3 literes V10-esét vetik be. Ez persze nem jelent visszalépést, mert kompresszor segítségével 800 lóerőre növelték a teljesítményét.

Marad a külső

Marad a külső

Marad a külső


Bár ez olcsóbb, mint a turbós V12, az autó így is borzasztó drága lesz. 545 ezer euróba, nagyjából 150 millió forintba kerül majd egy-egy darab. Persze milliárdos autógyűjtőknek biztosan el lehet adni pár darabot, főként, hogy az egyetlen eredetit 8 millió dollárért (1,7 milliárd forintért) fejlesztették, majd értékesítette a gyár.