2011-re szeretnék visszahozni a csapatok a tavaly még sokat bírált KERS-t, a rendszer azonban visszatérése esetén sem lesz benne az összes autóban. A Lotusban legalábbis biztosan nem, az újonc a mozgásienergia-visszanyerő rendszer nélkül tervezi új autóját.

„Jövőre biztosan nem használunk KERS-et, jó okunk van rá, hogy ezt a döntést hoztuk” – mondta a csapatfőnök Tony Fernandes. „Idén szinte az autó összes alkatrészét külső beszállítóktól kellett megvásárolnunk, mostanra viszont olyan helyzetbe kerültünk, hogy mindent saját gyárunkban készíthetünk el. Próbáljuk előnyünkre fordítani azt a rengeteg tapasztalatot, amit a mostani autóval gyűjtöttünk, így az egész munkát hatékonyabbá tehetjük.”

„Ha a technikai munkacsoport döntésével összhangban mi is úgy határoztunk volna, hogy használjuk a KERS-et, súlyeloszlás tekintetében mindent a nulláról kellett volna kezdenünk. A nagy csapatok más hajóban eveznek, nekik van némi KERS-es tapasztalatuk.”

„Tavaly azt láttuk, hogy nem könnyű munka a KERS-et hatékonnyá és megbízhatóvá tenni, rengeteg időt, pénzt és energiát emészt fel. Teljesen biztosak vagyunk benne, hogy a rendszer nélkül is képesek leszünk boldogulni.”

A FOTA jelenleg is dolgozik a 2011-es KERS-szabályokon, a Ferrari és a Renault 150 lóerős pluszt szeretne a tavalyi 80-nal szemben, ráadásul nem hat és fél, hanem 10 másodpercig. Várhatóan a Török Nagydíj hétvégéjén bólintanak rá a csapatok a KERS visszatérésére, az ügy ez után az FIA-hoz kerül, hogy az illetékesek hivatalosan is szabályba foglalják.