Moszkvában 200 magas rangú vendég társaságában a Volkswagen leleplezte a Volkswagen Polo Saloont, a Polo lépcsőshátú kivitelét. Nem véletlen a helyszín, hiszen a közlemény szerint a márka történetében először az autót speciálisan az orosz piacra fejlesztette, megfelelően a helyi klímának és útviszonyoknak.
Ezzel a márka harmadik lépcsőshátú modelljét mutatja be a Passat és a Jetta mellett, ez a karosszériavariáns igen népszerű Oroszországban. A kocsit a Volkswagen üzemében, Kalugában gyártják majd, ahol ehhez egy új gyártósort építettek.
Igen szemrevaló járművet hozott össze a Volkswagen, elöl követi a többi formáját, míg hátul teljesen egyedi formatervvel bír. A csomagtartó rész nem az ötajtósra ráeszkábált doboznak hat. A tengelytávolság és a túlnyúlások is arányosak. Erről ugyan nem szól a közlemény, de úgy tűnik, hátul is lehet benne elég lábhely.
A Polo szedánba 1,6-os, 105 lóerős benzinmotor kerül, amely ötfokozatú manuális, illetve hatsebességes Tiptronic automata váltóval párosítva is piacra kerül. A motort a Nyugaton megszokottól eltérő minőségű üzemanyaghoz állították be, míg a futóművet úgy hangolták, illetve a kerekeket úgy választották ki, hogy a rossz utakon is megfelelő komfortot biztosítsanak. Ezen túlmenően a fényezés robusztusabb kivitelű.
Az alapfelszereltség egy kissé más, mint az EU-ban szokásos, a közlemény a két első légzsák mellett a fejtámlákat és a hárompontos öveket is kihangsúlyozza. Blokkolásgátló csak a magasabb, Comfortline felszereltség mellett kerül az autóba. A Highline kivitelnél oldallégzsák és menetstabilizáló is van.
Frank Wittermann, a VW márka orosz vezetője az autó indulóáráról annyit árult el, hogy az kicsivel haladja meg a 10 ezer eurót (2,75 millió forint).
Nem egyedül az orosz piacon árulják majd a Polo limuzin kivitelét, a hírek szerint Indiában és Dél-Amerikában, tehát a fejlődő piacokon is megjelenik. EU-n belüli forgalmazásról egyelőre nem tudni.