Beszünteti a Mercury modellek gyártását a Ford – közölte csütörtökön az amerikai járműipari óriáscég. A detroiti gyártó a márka rohamosan csökkenő népszerűsége miatt határozta el a gyártás beszüntetését. Májusban 9100 darab fogyott az Egyesült Államokon kívül alig ismert Mercury modellekből, míg Fordból 175 ezer darab kelt el a hazai piacon: a Mercury májusi forgalma ráadásul 11 százalékkal elmaradt az egy évvel korábbitól, miközben az amerikai autópiac egésze májusban már a hetedik hónapja bővült.
A készleteket végkiárusítással, akciós áron kívánják leépíteni még nyáron, a gyártókapacitást pedig az év végéig teljesen felszámolják. A meglévő ügyfeleket – jellemzően vállalatokat – a Ford Motors luxusmárkájára, a Lincolnra próbálják meg „átszoktatni”.
A középkategóriás Ford és a prémiumkategóriás Lincoln közé pozícionált Mercury legfőbb problémája, hogy a fogyasztói vélemények szerint túlságosan hasonlít a Fordhoz: csupán optikai tuninggal ellátott Fordnak tűnnek, ezért aztán a vevők többsége végül a több ezer dollárral olcsóbb Ford modellek közül választ.
A törzsközönség korösszetétele is a megszüntetés mellett szól, statisztikák szerint a Mercury vásárlói a legidősebbek a piacon, átlagosan 55 évesek.
A nagy amerikai autógyárak közül a Ford Motors az egyetlen, amely állami segítség nélkül vészelte át a tavalyi válságos évet. A társaság idén az első negyedévben 2,1 milliárd dollár adózott nyereséget ért, míg egy évvel korábban 1,4 milliárd dolláros veszteséget könyvelt el. A sikert főként a viszonylag olcsó kisautók, például a Fiesta és a Focus modellek növekvő népszerűsége és a radikális szerkezetátalakítási program hozta meg. Az átalakítás részeként a cég egyebek között megvált európai luxusmárkáitól, a Land Rovertől, a Jaguartól és a Volvótól.
Összeállítás Mercury-reklámokból:
Forrás: MTI