2010 harmadik negyedévében mutatja be a Citroën úgynevezett e-HDi modelljeit. Elsőként a C5, új C4 és C4 Picassóból lesznek ilyen típusok, amelyeket a francia autógyár második generációs motorleállító rendszerrel szerel fel. A sor azonban rohamosan bővül és a technológia a Peugeot modellekben is feltűnik. 2013-ra egymillió autóba építi be a PSA, az eladott dízelmodellek 30 százaléka e-HDi lesz.
A Valeo által kifejlesztett – náluk i-StARS-nak nevezett – megoldást dízelmotorokkal párosítják. Egyik újdonsága – a PSA-modellekben -, hogy a rendszer immár részben visszatermeli a fékezéskor veszendőbe menő energiát. Ám elsősorban nem ennek köszönhető az új rendszerrel ígért 15 százalékos üzemanyag-megtakarítás.
Jelenleg a motorleállító rendszerek akkor kapcsolják ki a motort, ha az autó megáll. Az i-StARS viszont képes rá, hogy már a lassítási fázisban állítsa le a motort, automata váltóval párosítva 8 km/óránál, manuális sebességváltónál viszont már 20 km/óránál. Tehát amikor még gurul a kocsi a piros lámpa felé. A motor 400 milliszekundum alatt indul újra, így a Valeo szerint teljesen észrevétlen a ki-be kapcsolás.
Az új technológiát a PSA 1,4-es és 1,6-os dízelmotorjaival párosítják. Az e-HDi modellekben azonban a hosszabb végáttételű sebességváltó és az alacsony gördülési ellenállású gumiabroncsok is a takarékoskodást segítik.
Az ősszel érkező új Citroën C4 legtakarékosabb hagyományos variánsa 4,2 litert fogyaszt, az ugyanúgy 1,6-os dízelmotorral készülő e-HDi mikro-hibrid viszont 3,8 literrel is beéri.