Radikális újítás bevezetését fontolgatják a csapatok a 2011-es szezonra, a szabályváltoztatás célja, hogy az előzést sokkal egyszerűbbé tegyék. Pénteken ültek össze Montrealban a csapatok technikai igazgatói, a megbeszélésen arról állapodtak meg, hogy az állítható első szárnyakat az év végétől nem használják.

Ehelyett azt szeretnék, ha a hátsó légterelőkön lehetne állítani, nem is keveset, akár 50 millimétert. Ezzel a megoldással jelentősen lehetne növelni a végsebességet egyenesekben, így valóban egyszerűbbé válhat az előzés.

A trükk az egészben, hogy az állítható hátsó szárnyakat tényleg csak előzéshez lehetne használni, a csapatok olyan szabálymódosítást javasolnak, hogy kizárólag az üldöző pilóta nyúlhasson a szárnyállást módosító gombhoz. Amennyiben az üldöző kellően közel kerül riválisához, egy zöld lámpa gyulladna ki a műszerfalon, jelezve, hogy most már lehet állítani a szárnyon.

Az első három kör tömörülésében nem lehetne használni a rendszert, biztonsági autós szakaszok után ellenben igen. Az állítható szárnyak szinte feleslegessé teszik a KERS használatát, erre Christian Horner is utalt a megbeszélés után, nyilván nem véletlenül.

„Minek nekünk a KERS?” – tréfálkozott a Red Bull csapatfőnöke. „Ezek a szárnyak éppen elegendőek lesznek.”