Nem meglepő módon az 5-ös BMW-ben stabil maradt az utascella a frontális ütközés során, a műszerek szerint a sofőr és az utas esetében is biztonságban vannak a térdek és combok. Nem volt gond a különböző üléspozíciókkal sem, maximális pontszámot kapott az autó az oldalsó korlátos teszten. Jónak bizonyult a fej és medence védelme az oszlopteszt során, hasonlóan rendben volt a mellkas és has védelme is. Jól vizsgázott az 5-ös az ostorcsapás-sérülések kivédésében is, összességében 95 százalékos a limuzin felnőttvédelme.
Minden rendben volt a gyermekvédelemmel is, a szakértők csak azt tették szóvá, hogy a légzsákok kikapcsolására vonatkozó utasítások nem teljesen egyértelműek. Maximális pontszám járt a hároméves gyermeket helyettesítő bábú védelmére frontális és az oldalsó teszt során is, az összesített értékelés 83 százalék.
Aktív motorháztetővel szerelik az új 5-öst, ennek pedig a gyalogosok örülhetnek: gázolásnál az elektronika a géptető minden sarkát felemeli, jelentősen csökkentve a sérülésveszélyt, nagyobb tér marad az energia elnyelésére. Gyermekekkel szemben a jelenlegi maximumot tudja az autó, de a felnőtt gyalogosok védelmére is jó pontszámot kapott, elismerték a lökhárító kialakítását is. 78 százalék az összesített eredmény.
Biztonsági kiegészítők szempontjából százszázalékos értékelést kapott az autó, hiszen nemcsak az ESP része az alapfelszereltségnek, hanem a sebességkorlátozó berendezés is.
BMW 5 | |
Felnőttutas-biztonság | 95% |
Gyermekutas-biztonság | 83% |
Gyalogosvédelem | 78% |
Biztonsági segédeszközök | 100% |
Összeredmény | * * * * * |