Peter Sauber félig-meddig kényszerpályán mozgott, amikor a BMW kiszállása után visszavásárolta az újra saját nevén futó csapatot és a Ferrarival kötött motorszállítói szerződést. Sok idő nem volt az összecsiszolódásra, talán ennek is köszönhető, hogy a Saubernél állandóak a megbízhatósági gondok. A tulajdonos már elveszítette türelmét.
„Nyolc verseny alatt ötször volt gond a Ferrari-motorokkal, ez elfogadhatatlan” – fakadt ki Sauber. „Ilyen arányok mellett pilótánként több mint nyolc motorra van szükségünk egy évben, nagyobb megbízhatóság kell.”
Pedro de la Rosa Kanadában is motorhiba miatt állt félre, ennek okát még nem sikerült tisztázni. Tekintettel a korábbi meghibásodásokra, a Ferrari és a Sauber már megkapta az FIA-engedélyt arra, hogy a motorfejlesztési tilalom ellenére kijavítsa a hibát, de egyelőre hiába.
Marc Gené, a Ferrari tesztpilótája nem érti a kialakult helyzetet, a spanyol inkább a Saubernél keresné a hibát. „A Ferrari kijavította a hibákat, a Saubernek mégis ismét gondjai támadtak” – fogalmazott Gené. „Két hónappal ezelőtt volt egy alapvető ok, de most nagyon furcsa. Meglepő, hogy a [szintén Ferrari-motoros] Toro Rossónak soha nem volt problémája.”
Sauber is érzi, hogy nem kellene mindent a Ferrarira kenni, megvan a véleménye a C29-ről is. „Lássunk tisztán, a C29 egy nagyon rossz autó, mi csak állítgatni tudjuk, már amennyire. Kellemetlen búcsúajándék a BMW-től és (a korábbi technikai igazgató) Willy Rampftól, egyetlen reményünk a C30 lehet jövőre.”