Várhatóan még idén bemutatkozik a Mercedes CL felújított változata. A luxuskupét már többfelé lefotózták álcázott karosszériával, ezúttal viszont kiszivárogtak a sportváltozatainak fotói. A CL 500 és CL 600 mellett ezúttal is lesz AMG-kivitel.
A képekről megállapítható, hogy a legfontosabb újdonság, hogy a CL-en is feltűnik az SLS-en bevezetett klasszikus hűtőmaszk, ez nagyobb és szögletesebb, így hangsúlyosabb, mint az eddigi. Emellett újak a visszapillantó tükrök, a fényszórók és kissé más a motorháztető és az első sárvédők.
Természetesen újak a lökhárítók elöl és hátul és a hátsó lámpát is LED-esre cserélték a német autógyár formatervezői. De ahogy az összes új Mercedes-modellnél, itt is megjelennek a nappali menetfény LED-jei elöl.
Bár nagyon hasonló a két kép, ez két modell, az S63 és az S65 AMG, a felnijeik és a lökhárítójuk más. A kettő közül az előbbi az izgalmasabb, ott ugyanis az eddig használt 6,2 literes szívó helyett 5,5 literes turbót vezet be a gyár.
Az új közvetlen befecskendezéses motor 544 lóerős, nyomatéka 800 newtonméter, ám kérhető hozzá úgynevezett AMG teljesítménycsomag, amely hatására az adatok 571 lóerőre, illetve 900 Nm-re emelkednek.
Nemcsak erősebb, de tisztább üzemű és takarékosabb is elődjénél az új V8-as. Közel négy literrel csökkent a CL 63 fogyasztása, amiben a Start&Stop és a fékenergia-visszatápláló rendszereknek is szerepük van.
A CL 65 AMG-be továbbra is 6,0 literes, V12-es motor kerül. A duplaturbós blokkról jóval kevesebbet tudunk. Tekintve, hogy a Maybach Zeppelinben ugyanez a motor már 640 lóerős, így várhatóan a CL-ben sem marad 612 LE.
Bár a motor fékpadon tud többet is, használat közben a nyomaték továbbra is 1000 Nm marad, mert a speciálisan erre fejlesztett ötfokozatú váltó ennyit bír ki. Nem éri meg és teljesen szükségtelen is újat fejleszteni.
A Mercedes-Benz luxuskupéjának bemutatója a következő félévben esedékes, lehetséges, hogy már októberben a Párizsi Autószalonon leleplezik, de tekintve, hogy a modellek egyik fő piaca az Egyesült Államok, nem lehetetlen, hogy Los Angelesben vagy Detroitban állítják ki az év végén vagy a jövő év elején. A járművek forgalmazása 2011-ben kezdődhet.
Ha kíváncsi a CL 500-ban debütáló új 435 lóerős turbómotorra is, kattintson erre a linkre, ahol bővebben is megismerheti.