A michigani General Motors csoporthoz tartozó autógyár egy belső feljegyzésben szólította fel alkalmazottjait, hogy ezentúl ne használják a rövidebb – és egyébként közkedvelt – Chevy elnevezést.
Alan Batey, a cég értékesítési alelnöke és Jim Campbell marketing alelnök közölték: a vállalat számára fontos a Chevrolet márkanév következetes használata, ezért ezentúl kerülendő a Chevy szó.
A vezetés arra kérte a gyár alkalmazottjait, hogy sem az ügyfelekkel, sem a családtagokkal vagy barátokkal való érintkezésben ne beszéljenek Chevy járművekről, csak Chevrolet-król.
A feljegyzés szerint egy márkanév annál sikeresebb és felismerhetőbb a fogyasztók számára, minél következetesebben használják, ezért kerülendő a két elnevezés párhuzamos használata.
Piacelemzők viszont rámutattak, hogy a Coca-Cola is alkalmazza a Coke becenevet és a rendkívül sikeres Apple szoftvercég sem Apple néven futtatja legtöbb termékét, például az iPad és az iPhone is saját elnevezéssel futott be.
Paul Worthington, a Wolff Olins tanácsadó cég vezetője elmondta: a Chevy névről való leszoktatás némileg ellentétes a marketingtrendekkel, hiszen például a Federal Express csomagküldő szolgálat is FedEx néven ismert, a Kentucky Fried Chicken gyorséttermi hálózat népszerű elnevezése pedig KFC.
A Chevrolet autógyárat 1911-ben alapította Louis Chevrolet és William Durant, 1917-ben vásárolta meg a General Motors.
Forrás: MTI