Az 1976-os Német Nagydíjon történt balesete komoly égési sérüléseket hagyott Niki Lauda arcán és fején, ezért azóta ha teheti, az osztrák egy sapkával takarja a tragikus történet nyomait.

A háromszoros világbajnokkal az elmúlt több mint három évtizedben gyakorlatilag összenőtt piros baseballsapka természetesen értékes reklámfelület is, az osztrák 2002-ig a Parmalat, 2007-ig a német fűtéstechnikai vállalat, a Viessmann, majd azóta a svájci gépgyártó, az Oerlikon logóját hordta a fejfedőn.

A német RTL F1-es szakkommentátoraként a képernyőn futamról futamra értékes perceket eltöltő Lauda oerlikonos szerződését a svájci cég a költségcsökkentések miatt nem újítja meg, így az egykori pilóta újabb hirdetőt keres – a 60 éves szakértő állítólag évente hat számjegyű összegért „adja a fejét” reklámozásra.