Kacsa: itthon az ötajtósokkal indult a gyártás 1992-ben
Kölcsönös nagyrabecsülésük jegyében

Kölcsönös nagyrabecsülésük jegyében

Kölcsönös nagyrabecsülésük jegyében


Tegnap Esztergomban a Suzuki bemutatta az új Swiftet. Elsőként a nagy csinnadrattáról írtunk, de a notabilitások távozása után megnéztük az új autót is, amely ránézésre nagyon közel áll elődjéhez, technikailag viszont alapos továbbfejlesztésen van túl.

Hosszabb és magasabb

A mi autónkból ez a harmadik itthon gyártott generáció, amely öt év után váltja le elődjét. Az új Swift egy centivel magasabb és kilenc centivel hosszabb lett, aminek zöme a gyalogosvédelem javítására kellett.

Ilyen a mostani Swift

Ilyen a mostani Swift


Nagy ugrás volt a 2005-ös modellváltás a mai Swiftre

Papíron csupán öt litert fogyaszt az új benzines motor

Papíron csupán öt litert fogyaszt az új benzines motor


Ilyen az új generációs Swift
1,2 literes az új benzines

1,2 literes az új benzines

1,2 literes az új benzines


Jó hír, hogy a nyújtás dacára a Swift ledobott 20 kilót elődjéhez képest, a katalógusadat szerint 960 kilogrammos. A változás a nagyszilárdságú acéloknak köszönhető.

Motor a Splashből?

Jelenleg nagyon keveset tudunk az autóról, de a K12B jelű, kipufogóoldalon változó szelepvezérlésű motor alighanem a Splashből ismerős. Az 1,3 literest leváltó új négyhengeres 93 helyett 94 lóerős, nyomatéka is gyarapodott valamelyest, 116-ról 118 Nm-re.

1992-2010: Krónika a gyárból
1999-re 100 ezerre nőtt itthon a Swift-tulajok száma

1999-re 100 ezerre nőtt itthon a Swift-tulajok száma

1999-re 100 ezerre nőtt itthon a Swift-tulajok száma


1991: létre jön a Magyar Suzuki Rt., elkezdődik a gyárépítés Esztergomban
1992: megkezdődik a próbaüzem, elkészülnek az első Swiftek ezres és ezerhármas motorral
1993: beindul a lépcsőshátú Swift sorozatgyártása
1996: elkészül a 100 ezredik hazai gyártású Suzuki
1999: megszületik a 250 ezredik esztergomi Swift, százezerre nő a hazai Swift-tulajok száma
2000: új típussal, a Wagon R+-szal bővül a gyártás
2003: 100 milliárd Ft értékű kapacitás-bővítő beruházás indul, megkezdődik az Ignis szériagyártása

2008-ban indult a Splash gyártása

2008-ban indult a Splash gyártása

2008-ban indult a Splash gyártása


2003. március: kifut a Swift Sedan gyártása
2004: dízelmotoros Wagon R+ és Ignis is készül a komáromi megyeszékhelyen
2005. február 4: a biztonságosabb, alapjaiban új Swift bemutatása
2006. február 27: legördül a gyártósorról az első SX4, októberben elkészül az egymilliomodik autó Esztergomban
2007: a Japánból importált SX4 Sedannal bővül a kínálat, megnyílik a Suzuki-óvoda
2008: évi 280 ezer autóra nő a gyártási kapacitás
2008. február 8: az üzem gyártásba veszi a Splasht
2010. 06. 10: új Swift-generáció készül Esztergomban
2012: várhatóan megjelenik a benzines és elektromos motorú Swift hibrid

Nem merőben más, de látszik, hogy új

Nem merőben más, de látszik, hogy új

Nem merőben más, de látszik, hogy új


A lényeg azonban a fogyasztás és az ebből fakadó szén-dioxid-kibocsátás, amiben látványosabb az előrelépés. Az étvágy a szabványos mérési ciklusban 5,8 helyett 5,0 liter, ami 17 százalékkal kedvezőbb.

Lesz dízel is

Megmarad a 75 lóerős a dízelváltozat, az 1,3 DDiS motor fogyasztása is javult: 4,5 helyett papíron 4,2 literrel beéri.

Beindítani nem lehetett az új motort, a kocsiban üldögélni viszont igen. Az öt centivel nagyobb tengelytáv és a megnyújtott karosszéria kicsit javított a térkínálaton, bár ebben a Swift eddig sem volt rossz. A csomagtartó viszont továbbra is pici, itt nem érzékelhető előrelépés.

Korrekt belül

Mostantól tengelyirányban is állítható a kormány

Mostantól tengelyirányban is állítható a kormány

Mostantól tengelyirányban is állítható a kormány


Meglepetésként ért, hogy a kiállított Swiftben ki lehetett húzni a kormányt.

A fel-le mellé adott tengelyirányú állítás nagy öröm, mert még mindig vannak kisautók, például a Mazda2, amelyekből hiányzik ez a ma már elvárható extra.

Elsőre jónak tűnt az üléshelyzet is, a praktikus karral a kakasülő és a sportosan mély helyzet között mozgatható az ülés. Tetszett a precízen, finoman járó váltókar is, sokat nyüstölt zöld Splashünk is megérdemelne egyet.

6000-nél adja le a benzines a 94 lóerőt

6000-nél adja le a benzines a 94 lóerőt

6000-nél adja le a benzines a 94 lóerőt


Vastagon csúcsmodell lehetett a tegnapi ceremónia után kiállított autó, mert az alufelnik mellett hátsó tárcsafék, ESP és kulcsnélküli indítás is jutott bele. A váltókar előtti üreg felett vörös fény dereng, lejjebb USB-csatlakozóra bukkantam. Ez nem is olyan kis dolog, amikor az Audi még mindig Aux-csatlakozókkal borzolja az idegeket.

Elsőként itthon gyártja a Suzuki

Az új modell sorozatgyártása hazánkban indult be elsőként a világon, a japán és az indiai üzemben csak később állnak át a legfrissebb változatra. Idén 170 ezer Swift készülhet világszerte, amiből 40 ezer lesz az új. A magyarorszégi értékesítés csak ez év őszén kezdődik, ezért az árakról még semmit nem tudunk mondani.

Suzuki Swift 2010 1,2 (Zárójelben a kifutó 1,3-as adatai)
Teljesítmény 69 kW(94 LE)/6000 (68-93/5800)
Maximális nyomaték: 118 Nm/4800 (116/4200)
Méretek (H x Sz x M, mm) 3850/1695/1510 (3760/1690/1500)
Átlagfogyasztás: (l/100 km) és CO2 (g/km) 5,0 l/116 (5,8/140)


Vezetni legkorábban június végén tudjuk az autót, a nemes vad kipróbálására főszerkesztőnket delegáltuk, Rácz Tomit éri majd a tisztesség, hogy írjon a legfontosabb magyar autóról. Már csak tizenegyet kell aludnunk.