A várakozásoknak megfelelően idén kiegészül az Opel Astra kínálata. Számíthatunk a háromajtósra és a szedánra is, de a kombi biztosan meglesz, miután a német gyár kiadta az első hivatalos képeket és információkat az új modellről.  

A teljes nevén Opel Astra Sports Tourernek hívott kocsi követi az ötajtóst, azaz kifejezetten elegáns megjelenésű. Nem tűnik egy teherhordónak, sokkal inkább csak egy praktikusabban kihasználható variánsnak.

Ahogy korábban is, a B oszlopig a kombi megegyezik az ötajtóssal, így a legtöbb karosszériaelem, a motor és a hajtás fő egységei is azonosak, ami jelentős költségmegtakarítást eredményez. Sőt, míg korábban a kombi hosszabb tengelytávot kapott, ezúttal az is ugyanúgy 2685 mm, mint az ötajtósnál, de az első és hátsó nyomtávok is megegyeznek. A hátsó futómű hangolása kissé más, azt ugyanis a nagyobb terhelésekhez igazították.

Biztosan a szép forma volt az elsődleges az autó tervezésekor, hiszen az ilyenkor szokásos méretbővülés elmaradt. Nem mintha kicsi lenne, de a csomagtartó alaphelyzetben ugyanúgy 500 literes, mint elődjében, lehajtott hátsó ülésekkel pedig még csökkent is a térfogat 1590-ről 1550 literre. A hátsó támlákat lehajtva akár ágynak is megfelelő a hátsó traktus, 1835 milliméter hosszú (+28 mm) sík felület keletkezik.

500 literes a csomagtartó alaphelyzetben
Nyolcféle motorral indul a gyártás

Nyolcféle motorral indul a gyártás

Nyolcféle motorral indul a gyártás


A hátsó ülések 60:40 arányban dönthetők le, de ehhez nem kell a fejtámlákat kiszerelni, vagy egyáltalán az utastérben ügyeskedni, elegendő a csomagtartóban elhelyezett gombokat megnyomni. Ezt a megoldást kompakt kombiban még nem alkalmazták.

A Sports Tourer motorkínálata szinte azonos az ötajtós Astrával, összesen nyolc dízel és benzines közül lehet válogatni. Az alapmotor az 1,4-es 95 lóerővel. Újdonság az 1,4-es turbómotor 120 lóerővel, amely mellett ott az ismert 140 lovas variáns is. Ezen túlmenően 180 lóerős, 1,6-os turbós választható a benzinmotorok közül.

Dízel oldalon az ismert 1,3, 1,7 és 2,0 liter hengerűrtartalmú variánsokat találjuk. Utóbbi 160 lóerőt és akár 380 Nm-t is felvonultat, miközben normál használat mellett beéri 5,1 literes fogyasztással is. A legtakarékosabb azonban nem ez, hanem a bevezetés után kissé csúsztatva érkező EcoFlex modell, ott az 1,3-as 95 lóerős motorhoz Start&Stop motorleállító rendszer is tartozik. Később ez más motorokhoz is elérhető lesz, addig be kell érni az ideálisfokozat-kijelzővel, ami segít takarékoskodni az üzemanyaggal.

500 literes a csomagtartó alaphelyzetben

500 literes a csomagtartó alaphelyzetben

500 literes a csomagtartó alaphelyzetben


A műszaki közösség nyomán a kombiban is megjelennek az ötajtósnál már megismert műszaki csemegék, mint az adaptív fényszórók, a közlekedési táblákat felismerő kamera, az adaptív lengéscsillapítás, a sávtartó rendszer. A kombihoz ugyanakkor vontatáskor az utánfutót, lakókocsit stabilizáló elektronikus rendszer is kérhető. Jövőre pedig tovább bővül a sor, akkor a kocsi elérhető lesz a korábban a Corsánál bemutatott beépített kerékpárszállítóval is.

A kombi bemutatásával még inkább felpöröghet a modell értékesítése, hiszen igen kedvelt a puttonyos variáns, minden negyedik Astra ilyen. Az ötajtósból fél év alatt elkelt 160 ezer darab. Az új Opel Astra kombi világpremierjét október legelején a Párizsi Autószalonon tartja az Opel.

a videó a hirdetés után indul


Megérkezett az új Opel Astra kombi 15