Az utóbbi hetekben egyre biztosabbá vált, hogy az év végén távozó Bridgestone helyére jelentkező gyártók közül a Forma-1-es csapatok az olasz Pirellit választották. Szerződés azonban még nincs és a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnöke, Jean Todt épp a napokban hangsúlyozta, hogy a végső szó az övé és az F1 gazdasági irányítójáé, Bernie Ecclestone-é, azaz nem vehető 100 százalékosra a Pirelli „győzelme”, az is lehet, hogy megpályáztatják a gumiszállítói szerepet.
A francia Michelinnél sem tudnak róla, hogy már esélytelennek számítanak, a Török Nagydíj hétvégéjén még tárgyaltak is Isztambulban, de a gyártó versenyigazgatója, Nick Shorrock arra figyelmeztet, hogy hamarosan túl késő lesz dönteni, bárkit is válasszanak.
„Az isztambuli tárgyalás óta nem kaptam visszajelzést, de azért számítok valamire. Az idő azonban egyre szűkösebb ahhoz, hogy biztonságos, jó teljesítményt nyújtó terméket fejlesszünk.”
„Ha egy-két héten belül nem lesz elégséges információ, akkor minden félnek borzalmasan nehéz dolga lesz. Az F1-es tapasztalataimból tudom, hogy a csapatok ilyen tájban térnek át a jövő évi autó fejlesztésére. Ha júniusban-júliusban még nincs meg a szállító, akkor (később) nagyon küszködni fog” – magyarázta az Autosportnak a szakember.
Míg a Michelin láthatóan valós lehetőségként tekint az F1-re, az olasz sajtó már biztosra veszi a Pirelli győzelmét, a 422race.com céges forrásra hivatkozva arról ír, hogy az üzletet már megkötötték és a Kanadai Nagydíj és a valenciai versenyhétvége között be is jelentik majd, mindössze az FIA jogászainak munkája miatt csúszik a hivatalos megerősítés.