Egy évvel azután, hogy az AMG bejelentette, hogy elektromos sportkocsin dolgozik, az autó prototípusa elkészült. A Mercedes-Benz sportmodelljeiért felelős vállalat első önálló modelljének, az SLS AMG – a pletykák szerint a Vipertől szerzett – alumíniumvázát vették alapul. Elhagyták a benzines modellhez szükséges rendszereket, helyükre pedig egy villanyautónál szükségeseket építették be, így megszületett az SLS E-Cell.

A színnét a Wilson teniszlabdáról vették
Nincs hagyományos sebességváltókar

Nincs hagyományos sebességváltókar

Nincs hagyományos sebességváltókar


Míg a 6,2 literes, V8-as motorral szerelt hagyományos változat 571 lóerőt tud, az elektromos sem marad el túlságosan, hiszen motorjai összteljesítménye 533 lóerő. Nyomatékban viszont az E-Cell a nyerő, hiszen 880 newtonmétert mutat fel a benzinmotor 650 Nm-ével szemben, sőt mindezt a gázpedál lenyomásától azonnal. A villanymotorok maximális fordulatszáma 12 000 fordulat/perc.

Ennek köszönhetően az SLS E-Cell menetdinamikája is igen figyelemre méltó, a rajt után 4 másodperc alatt képes elérni a 100 km/órás sebességet, a V8-asnak 3,8 másodperc is elég. A villany-Merci végsebességéről egyelőre nincs hír.

Az energiát lítium-polimer akkumulátorokból nyerik a motorok, amelyeket a tűzfal előtt a kardánalagútban és az ülések mögött helyeztek el, az alacsony súlypont elérése érdekében viszonylag alacsonyan beépítve. A Mercedes közleménye szerint az akkumulátorok a jelenleg elérhető legjobbak, 480 kW energiát képesek tárolni. Annyi energiát szállít, hogy hőmérséklet-ellenőrző rendszert is csatoltak hozzá, amely hidegben fűti, melegben hűti az akkumulátorokat, a motorokat és a többi elektromos rendszert.

Négy motorja van

Négy motorja van

Négy motorja van


Az E-Cellt a normál SLS-hez rendelhető kerámia féktárcsákkal szerelik, amelyek könnyebbek a hagyományos elemeknél, itt azonban fontosabb szempont, hogy energia-visszatápláló rendszerrel is felszerelték.

Bár első ránézésre a Wilson teniszlabda sárga színű karosszéria teljesen azonosnak tűnik a benzines variánséval, de szélesebb elöl a hűtőmaszk, a fényszórókba egyedi LED-sor, a motorháztetőre kiegészítő levegőnyílások kerültek.

Az új orrspoiler a hátsó szárny kiemelkedésével egyszerre – 120 km/óránál – nagyjából nyolc centit lesüllyed. Ennek hatására az autó alatt áramló levegő felgyorsul és még nagyobb leszorítóerőt generál a diffúzornál, amelyet a kipufogó hiányában még ideálisabbra formázhattak.

Belül már jobban látszik az eltérés a többi modellhez képest, hiszen hiányzik a hagyományos sebességváltó, míg a középkonzolt egy 10 colos képernyő uralja. A kijelzőt használva lehet a hifi, a klíma és a navigációs rendszer funkciót használni, ugyanakkor az energiaáramlásról is tájékoztatja a vezetőt. A műszerfalon az egyik nagy óra a sebességet mutatja, a másikon a motorteljesítményt, illetve a telepek állapotát lehet nyomon követni.

Egyelőre nem tudni, mikor jelenik meg a Mercedes kínálatában az autó, de annyi biztos, hogy része az AMG 2015-ig tervezett programjának, amelyben a teljesítmény mellett a fogyasztáscsökkentés is kiemelt szerepet játszik. Az SLS E-Cell szinte azonnal ellenfelet is kap, hiszen az Audi is nemrég mutatta be saját modellje, az e-tron prototípusát. Mindkét modell csak kis sorozatban készül majd.