Minimális követelmény már minden modellel szemben, hogy frontális teszt során az utascella stabil maradjon, e tekintetben a Mazda CX-7 sem vallott szégyent az Euro NCAP töréstesztjén. Alapvetően jó a sofőr és az utas védelme, de a műszerfal kialakítása sérülésveszélyt jelent a térdre és combcsontra mindkét oldalon.
Maximális pontszám járt az oldalsó korlátos tesztre, az oszlopos vizsgálat során kiderült, hogy a mellkas védelme gyenge, a ráfutásos balesetek során fellépő ostorcsapás-sérülések ellen is szegényes a védelem.
Gyermekvédelem szempontjából biztonságos autó a CX-7, az utasoldali légzsák azonban nem kikapcsolható, vagyis elöl nem lehet gyerekülést rögzíteni. Az erre vonatkozó figyelmeztetés nem teljesen egyértelmű.
Gyalogosvédelem szempontjából maximális pontszám járt a lökhárítóért, a motorháztető viszont kemény, így komoly sérüléseket tud okozni, az együttes értékelés csupán 43 százalékos. Része az alapfelszereltségnek a menetstabilizáló, a sofőr- és utasoldali ülésen szól a biztonsági öv bekötésére figyelmeztető jelzés.
Mazda CX-7 | |
Felnőttutas-biztonság | 76% |
Gyermekutas-biztonság | 79% |
Gyalogosvédelem | 43% |
Biztonsági segédeszközök | 71% |
Összeredmény | * * * * |