Minimális követelmény már minden modellel szemben, hogy frontális teszt során az utascella stabil maradjon, e tekintetben a Mazda CX-7 sem vallott szégyent az Euro NCAP töréstesztjén. Alapvetően jó a sofőr és az utas védelme, de a műszerfal kialakítása sérülésveszélyt jelent a térdre és combcsontra mindkét oldalon.

Nem szereti a gyalogosokat a Mazda CX-7 1
Nem szereti a gyalogosokat a Mazda CX-7 13


Maximális pontszám járt az oldalsó korlátos tesztre, az oszlopos vizsgálat során kiderült, hogy a mellkas védelme gyenge, a ráfutásos balesetek során fellépő ostorcsapás-sérülések ellen is szegényes a védelem.

Gyermekvédelem szempontjából biztonságos autó a CX-7, az utasoldali légzsák azonban nem kikapcsolható, vagyis elöl nem lehet gyerekülést rögzíteni. Az erre vonatkozó figyelmeztetés nem teljesen egyértelmű.

Gyalogosvédelem szempontjából maximális pontszám járt a lökhárítóért, a motorháztető viszont kemény, így komoly sérüléseket tud okozni, az együttes értékelés csupán 43 százalékos. Része az alapfelszereltségnek a menetstabilizáló, a sofőr- és utasoldali ülésen szól a biztonsági öv bekötésére figyelmeztető jelzés.

Mazda CX-7
Felnőttutas-biztonság  76%
Gyermekutas-biztonság 79%
Gyalogosvédelem 43%
Biztonsági segédeszközök 71%
Összeredmény * * * *