A Ferrari terve szerint négy autó szerepel majd a jövőben a gyár kínálatában, amelyek négy évig maradnak a piacon. Ezt követően az autók az átlagosnál nagyobb ráncfelvarráson esnek át, elkészítve az egyes típusok M, azaz modificato (módosított) változatait. A karosszéria mellett a motort és a futóművet is átalakítanák.
A tervet ismertető Amadeo Felisa, a Ferrari ügyvezetője hozzátette, az autókat egymáshoz képest elcsúsztatva mutatják be, így minden évben megjelenik egy új Ferrari. Emellett tízévente mutatkozik be a cég szupersportkocsija, amilyen legutóbb az Enzo volt. 2012-re várható a legújabb modell, amely várhatóan V8-as turbómotort kap.
Ahogy jelenleg, a jövőbeli négy modellt is két kategóriában sorolnák, lenne két praktikusabb modell, akár a California és a 612 Scaglietti, illetve szerepelne két extrém teljesítményű jármű, mint a 458 Italia és az 599. A jövőben a két „változat” még inkább elkülönül egymástól.
Felisa a Motortrendnek adott interjúban kifejtette, 2011-ben érkezik a 612-es utódja. Az orrmotoros, alumíniumkarosszériás kocsi csomagtartója és utastere is tágasabb lesz a jelenleginél, de semmiképp sem készül négyajtósként. Érdekes, hogy a Ferrari olcsóbban kínálja majd, mint most.
2012-ben kap utódot az 599 GTB, amely már alaphelyzetben is sportosabb lesz, mint az autó nemrég bemutatott sportváltozata, a GTO. A felépítésén nem változtatnak, az orrába V12-es motor kerül, míg a sebességváltó a hátsó tengelynél kap helyet. Az alumíniumvázra épülő kocsi természetesen kétüléses lesz.
Bár a Ferrari az év elején, a Genfi autószalonon már kiállított egy hibrid tanulmányt, 2014-15 előtt nemigen lesz ilyen járgány a Ferrari kínálatában. Mint Felisa elmondta, három évig tart, mire a megfelelő alkatrészeket kifejlesztik és további két év, mire a beszállítók elkészülnek a sorozatgyártásra alkalmas kivitellel.
„Azért készítünk hibridet, mert ha nem tennénk, nem lenne többé Ferrari” – mondta Felisa. „Szorítanak minket az üzemanyag-fogyasztási és CO2-kibocsátási előírások. Ám más irányban is dolgozunk: aerodinamika, súlycsökkentés, mert a hibrid technológia egyedül nem elég. De szó sincs róla, hogy megváltoztatnák a Ferrari karakterét. Nem veszítjük el a teljesítményt.”
Nem kell azonban 2011-ig várni az első új Ferrarira, idén augusztusban mutatkozik be az 599 roadster, illetve érkezik a 458 Challenge is.