A hétvégén félidejéhez érkezik a 2010-es Forma-1-es világbajnokság, a spanyolországi Valenciában következik a 9. forduló, az Európa Nagydíj.

A versenyhétvége fő kérdése a fejlesztések működése lesz, míg az utóbbi két futamon egymás utáni kettős győzelmet arató McLaren új csomagját otthonra, a Brit Nagydíjra tartogatja, az élmezőny többi szereplője ilyen-olyan mértékben frissíti az autót.

A legnagyobb átalakítás a Ferrarinál lesz, az olasz csapat tulajdonképpen az F10-es múlt héten már ki is próbált B verziójával áll elő, amelynek hátsó részét a Red Bull mintájára alakították át, a kipufogó hátsó szárnyra irányított gázai a remények szerint akár fél másodpercet is javíthatnak a tempón, ami papíron legalábbis akár a helyi hős, Fernando Alonso győzelméhez is elég lehet.  

A Red Bull, a Renault és a Mercedes – valamint a Williams – a McLaren-féle F-csatorna javított változatával lép pályára, ami a szinte csak lassú, éles szögű kanyarokból és az őket összekötő egyenesekből álló, 5,4 kilométeres utcai pályán igen hasznos lehet, főképp az időmérőn, hiszen az eddigi tapasztalatok alapján F1-essel nem nagyon lehet előzni Valenciában.

A McLaren továbbra is bízhat a saját, a többiekéhez képest tökéletesen működő F-csatornájában, a legutóbbi két versenyen lendületet szerzett pilótáiban, valamint abban, hogy 2008-ban és 2009-ben is feküdt a pálya az autónak – igaz, mindkétszer csak a második helyig jutottak vele, hiszen első ízben Felipe Massa, tavaly pedig tankönyvi stratégiával Rubens Barrichello győzött.

A Bridgestone ugyan a Kanadában kimondottan izgalmas versenyt hozó szuperlágy/közepes gumiválasztékot viszi erre a hétvégére is, de feltehetőleg ezúttal ez nem bolondítja meg ugyanúgy a futamot, ugyanis a pálya felülete sokkal kevésbé veszi majd igénybe az abroncsokat, mint Montrealban.

Massa 2008-as pole-köre

Európa Nagydíjat ugyan már 1983-ban is rendeztek az angliai Brands Hatch-ben, majd Donington, a spanyolországi Jerez és a német Nürburgring is otthont adott a futamnak az évek során, Valencia mindössze két éve, 2008-ban mutatkozott be a versenynaptárban. Sajnos az eddigi két verseny még jóindulattal szemlélve sem volt igazán izgalmas, de ahogy mondják, a Forma-1-ben bármi megtörténhet, és általában meg is történik.

A helyi közönség számára mindenképpen örömteli hétvége jön, hiszen a végre győzelmi esélyes Alonso mellett a sauberes veterán Pedro de la Rosának és a Toro Rosso spanyol ifjoncának, Jaime Alguersuarinak is drukkolhatnak majd.

F1: A mérnökök csatája Valenciában 1
Hamilton kétszer lett már második

Hamilton kétszer lett már második

Hamilton kétszer lett már második


Érdekes lesz, hogy a számára ismeretlen pályán mire lesz képes Michael Schumacher és a renault-sokra is érdemes odafigyelni, hiszen annak ellenére, hogy Robert Kubica Kanadára várt jó formát önmaguktól, idén már kiderült, hogy a lengyelt sehol sem szabad leírni, újonc csapattársa, Vitalij Petrov pedig a tavalyi GP2-es győztesként tér vissza Valenciába, nem mellesleg a város évek óta otthona is.

A verseny előtt a bajnokság állása még viszonylag szoros, a két mclarenesből, a két Red Bull-pilótából és a ferraris Alonsóból álló ötös élboly kevesebb mint 20 ponton belül áll egymáshoz képest, azonban az őket üldöző Rosberg, Kubica, Massa hármas tagjainak erős eredmény kellene Valenciában, hogy továbbra is valódi esélyesként folytassák az idényt.

A stewardok között ezúttal az 1994 és 2003 között a Saubernél, a Jordannél, a Prostnál és az Arrowsnál összesen 160 F1-es futamon induló, háromszoros futamgyőztes Heinz-Harald Frentzen képviseli majd a versenyzői tapasztalatot.

Az időjárásra nem lehet sok panasz, a pénteki felhők és a reggelente megjelenő köd ellenére túlnyomórészt végig napos időt, 28-30 Celsius-fok körüli hőmérsékletet jósolnak. Mivel európai versenyről van szó, így időeltolódással nem kell számolni, a szombati időmérő és a vasárnapi verseny is a hagyományos, 14 órás időpontban kezdődik. 

F1: A mérnökök csatája Valenciában 8