A gyalogosbarát közlekedés előtérbe helyezése mellett átépítik a Károly körút Astoria és Deák tér közötti szakaszát, valamint a Március 15. tér környezetét a Budapest szíve program két újabb projektje keretében. A történelmi belvárost megújító munkálatok hétfőn indulnak, ezért a következő hónapokban fennakadásokra lehet számítani a közlekedésben.

A munkálatok kezdeteként kedden hajnalban vízcsőépítés miatt lezárják a Károly körút páratlan oldalát, az Astoria és a Dohány utca közötti szakaszon. Itt a forgalom irányonként egy-egy sávban a Károly körút páros oldalán zajlik.

A közműépítés miatt lezárják a Wesselényi utca-Dob utca közötti szervizutat is. Ezt követően várhatóan július közepétől októberig lezárják majd a Károly körút páratlan oldalát a Dohány utca-Király utca közötti szakaszon. Itt a forgalmat 2-2 sávban a Károly körút páros oldalára terelik, a Károly körút-Dohány utca kapcsolat biztosításával.

Hónapokig dugó lehet a fővárosban 19


Lezárják a Pesti Barnabás utca Millenniumi mélygarázs bejárata-Apáczai utca közötti részét. A garázs a Szabadsajtó útja felől lesz megközelíthető a Váci utcán keresztül. A kihajtásra szintén ebben az irányban, az Erzsébet híd felhajtója felé lesz mód. Az Erzsébet híd alatti parkolóból a templom felé a ki- és behajtási lehetőség megszűnik, ugyancsak megszűnik a Piarista köz felé, az Apáczai utca felől a behajtás. A Piarista „A” épület melletti parkolót lezárják.

A Galamb utca teljes szakasza a Régiposta utca felől lesz megközelíthető. A be- és kihajtás az Apáczai Csere János utca felől és felé zsákutca jelleggel működik majd.

Mi épül?

Steiner Pál városfejlesztési tanácsnok csütörtöki sajtótájékoztatóján jelentette be, hogy a jövő héten folytatódik az Európai Unió által támogatott beruházás, melynek első, látványos ütemét, a Belváros új főutcája programot nemrég adták át.

Hónapokig dugó lehet a fővárosban 20


A program folytatásaként most a Károly körúton és a Március 15. téren kezdődnek munkálatok a jövő hét első napjaiban, először a közművek kiváltásával. A program célja, hogy a történelmi városközpont kereskedelmi, igazgatási és kulturális központi szerepét erősítsék. Ezt úgy kívánják elérni, hogy a gyalogos és kerékpárforgalomnak elsőbbséget biztosítanak a gépjárművekkel szemben s megújítják a közterületeket.

Nemcsak a közterületek burkolata, a közparkok növényzete, az utcabútorok, a világítótestek és a közművek újulnak meg, hanem a közlekedési és a parkolási rend is megváltozik. A beruházás 2011 tavaszára készül el.

A mostani projekt megvalósítása több mint 2,2 milliárd forintba kerül, ebből 1,6 milliárd forint az uniós támogatás. A beruházás során megújul a Március 15. tér, valamint hosszabbá válik a Duna-parti korzó.

Hónapokig dugó lehet a fővárosban 21


A Március 15. téren teljesen megújul a park és a római romterület bemutatóhely. Megújul a Piarista tömb, amelynek földszintjén – a projekt által támogatott – új kereskedelmi és szolgáltató egységek nyílnak meg. A most parkolónak használt terület sok zöldterülettel a park részévé válik.

A Duna-part és a szállodasor között futó korzó folytatásaként a Petőfi téren kiszélesítik a gyalogosfelületet, valamint gyalogos-átkelőhelyet alakítanak ki a Március 15. tér felé. Zebrát festenek a Szabadsajtó utcában a Váci utca északi és déli szakasza között, így akadálymentesen, aluljáró használata nélkül végig lehet sétálni a Vörösmarty tértől a Fővám téri Vásárcsarnokig.

A kivitelezés a jövő hét első napjaiban indul, ekkor a Március 15. tér zöldfelületét, majd a Pesti Barnabás utca egy részét lezárják. Az Erzsébet híd alatti parkolóból a templom felé a ki- és behajtási lehetőség megszűnik, a Belgrád rakpart felé új kijárat épül.

Hónapokig dugó lehet a fővárosban 22


Emellett az Astoria és a Deák tér között újjáépítik a Károly körutat, összesen 3,1 milliárd forintból. Az Astoriánál két új felszíni gyalogos-átkelőhelyet építenek ki, így a gyalogosoknak nem kell lelépcsőzniük az aluljáróba, ha át akarnak kelni a Károly körúton.

A Dohány utca és a Deák tér között a széles járdákat övező fasoron túl a két villamospálya széthúzásával 8 méter széles zöldsáv jön létre, nyírt fasorral, ezzel a Kiskörútnak az Andrássy úthoz hasonló, ligetes hangulatot adva.