A BBC egyik szakkommentátora, Mark Hughes egy friss cikkében nagyjából választ ad a kérdésre. Az újságíró arról ír, hogy ő maga először arra gondolt, hogy a versenyigazgató, Charlie Whiting figyelmét a Webber-Kovalainen baleset kötötte le, de kiderült, hogy más okozta a késlekedését. A versenyigazgató azért terjesztette csak sokára a versenybírók elé Hamilton esetét, mert egy jó ideig ő maga sem ismerte az eset pontos körülményeit.
Mivel pályának azon a szakaszán nem volt időmérő pont, Whitingnak a két autó beépített jeladójának adataira kellett hagyatkoznia, hogy megállapítsa az egymáshoz és a safety car-vonalhoz viszonyított helyzetüket, ezt azonban az nehezítette, hogy a Mercedes SLS AMG-be és a McLarenbe az orrhoz képest más-más távolságokra szerelték be a transzpondert.
Hamilton fedélzeti kamerás felvételei sem lehettek döntőek, mert azok szöge nem tette lehetővé a pontos helyzetmeghatározást, így Whitingnak el kellett kérnie a helikopteres légifelvételeket is, ezek előkerítése azonban további időbe került – magyarázta a BBC-s a történteket.