A konzorcium szakemberei egyszerre többféle munkát végeznek. Egyszerre zajlanak a bontási tevékenységek, az új acél pályatest beépítése és a korrózióvédelmi munkák. A hídfők, a rakpartok környezetében folynak a híd és a környék megújulását eredményező munkálatok.
Elsőként ezúttal is a régi pályatesttől szabadítják meg a Margit hidat. Akárcsak a tepsiben a süteményt, úgy szeletelik az acél szerkezeten elterülő betonlepényt, bontják el az elöregedett vasbeton pályát. Ezzel párhuzamosan a szakemberek autódaruk segítségével elhelyezték a hídon az első acéllemezeket is. Ezek akár 16 méter hosszúak, 3-4 méter szélesek is lehetnek és súlyuk elérheti a 6 tonnát.
Eközben az egyik hazai kőfejtőben már készítik elő a betonszerkezeteket felöltöztető kőburkolat elemeit, faragják a köveket. A korhű látvány elérése érdekében egyszerre a modern és a hagyományos módszerekkel munkálják meg a köveket. A nagy igénybevételű kőszerkezetekhez szükséges gránittömbök pedig már hazánk felé tartanak a külföldi bányából. A fővárosban szinte egyedülállóan alkalmazott villamosvágány síntípus hengerlését szintén készítik már elő.
Forrás: Margit híd Sajtóiroda