Míg a három 2010-es újonccsapat közül a Hispania teljesen zöldfülű, a Lotus pedig kimondottan tapasztalt gárdával állt rajthoz, a Virgin Racing fele-fele megoldás mellett döntött, az újonc Lucas di Grassi mellé a Toyotánál kétéves tapasztalatot szerzett Timo Glockot ültette.

Azonban míg a Lotus összességében egyre erősebb, a Virgin gyorsul ugyan, de állandóan hibákkal küszködik – Glock kezdi unni.  

„Mindig valami más adódik, elég elkeserítő. De ez van, 2011-re jobb alapokat kell teremtenünk, általánosságban erősebb autó kell. A köridőt tekintve közelebb vagyunk, a hátrány nem akkora már, mint volt. Az a baj, hogy a többiek is folyamatosan javulnak, mi pedig nem fejlődünk elég gyorsan. Valenciában lesz egy kis fejlesztési csomag, meglátjuk, mire elég” – nyilatkozta a Speednek a német.

Az Autosportnak adott interjújában szintén nem sok jót mondott:

„Remélem, hogy Silvertsone-ban nagyobbat léphetünk előre. De sokkal jobban kellene fejleszteni az autót. Túl nehéz, mechanikailag és aerodinamikailag sem tudja, amit kellene. Az első három hónap nagyon sok időt elvitt a fejlesztésből, most már jönnek a frissítések, de csak kis lépések, ennél több kellene, ezen a téren kell javulnunk.”

Glock viszont – másokkal ellentétben – a Cosworth motorjával teljesen elégedett: „Be kell vallanom, hogy meglepett a motor. Egész erős, semmi problémám nincs vele!”