Végre megvalósul az a terv, amelyről már 2008 óta hallani: az Abarth, a Fiat sportos márkája sportkocsit épít. Antonio Labate, az Abarth értékesítési és marketingvezetője az Autocar magazinnak elárulta, hogy két éven belül bemutatják a kocsit, majd hozzátette, hogy az eredeti tervekkel ellentétben a Lotust nem vonják be a jármű fejlesztésébe, illetve nem kerülnek az autóba a brit márka modelljeiből származó alkatrészek. Önálló modell lesz.
„A márka remekül áll, így bizonyosan bevezetjük a piacra az önálló Abarth kupét a következő két évben” – mondta Labate, aki utalt rá, hogy az autó szigorúan kétüléses lehet.
Korábban is volt a Fiatnak hasonló modellje, a Bertone stúdióval közösen készítették az X1/9-es sportkocsit. Míg az középmotoros és hátsókerék-hajtású volt, az új Abarth sportkocsi a pletykák szerint sokkal kommerszebb kialakítású lehet.
A Fiat kisautóitól örökölné padlólemezét, hajtását és motorjait is. Az elsőkerék-hajtású járműbe 1,4-es turbómotor kerülhet, amely akár 190 lóerős teljesítményt produkálna. Az autó üresen egy tonnánál könnyebb lenne, így kiemelkedően izgalmas menetteljesítmények várnak az utasokra.
Bár Labate kupéról beszélt, könnyedén elképzelhető, hogy az autó nyitható tetős lenne, persze nem vászontetővel, hanem a Renault Twingo CC-nél látott megoldással vagy egy egyszerű targatetővel.
Nem is kell nagyon erőlködnünk, hogy elképzeljük, milyen lehet a kocsi, hiszen a Fiat segítségével az Európai Formatervező Intézetben már korábban készült néhány vázlat. Az Abarth SS-nek hívott tervben 3,55 méter hosszú, ugyanakkor csak 1,2 méter magas karosszéria szerepelt.