A 911 kabriónál lapossabb
Kivehető szélvédőt kapott az első Speedster

Kivehető szélvédőt kapott az első Speedster

Kivehető szélvédőt kapott az első Speedster


Új Speedster modellt készül bemutatni a Porsche. Az autó a 911 kabrió változatára épül, de sportosabbra alakítva. Rövidebbre szabják a szélvédőt, illetve az oldalsó üvegeket és ehhez igazodik a vászontető is. A Speedster különleges megjelenéséhez hozzátartozik az ülések mögötti púpos kialakítás is, ez alá kerül az összehajtott tető, amely a kabrióéval szemben sokkal egyszerűbb kivitelű.  

Motorját a 911-es sorozat legdrágább változatától, a 911 Sport Classictól örökli. A 3,8 literes, közvetlen befecskendezéses boxermotor a többi 911-estől eltérőn így nem 385, hanem 408 lóerős. Ezzel a Speedster is 4,6 másodperc alatt gyorsult száz km/órára, végsebessége 300 km/óra lehet. Feszesebb hangolású futómű és önzáró differenciálmű is kerül majd bele.

Ez lesz a 911-es kínálat 19. modellje. Az autó várhatóan a Classic nyitott testvére lesz, vagyis még Porschén belül is kiemelkedő minőségben és ennek megfelelő árképzéssel készül. Az idén várható bemutatás után mindössze 100 darab kerül piacra, ennek megfelelően a legdrágább 911-es lehet.

1989-ben újra készült Speedster

1989-ben újra készült Speedster

1989-ben újra készült Speedster


Nem újdonság a Speedster modell a Porschénél, az első ilyen típus, az 1954-ben bemutatott Porsche 365 Speedster volt. Azt az autót Max Hoffman, a Porsche amerikai importőrje találta ki. Úgy vélte, nagy keletje lenne egy spártai felépítésű, olcsóbb roadsternek.

Az elkészült autó a hagyományosnál kisebb, a versenyhétvégéken kiszerelhető szélvédőt, illetve versenyüléseket kapott s csak egy nagyon egyszerű tetővel látták el. Az ötlet bejött, három év alatt 1171-et adtak el belőle. 1989-ben mutatták be a modernkori Speedstert, akkor 2000 darabot adtak el, majd 1993-ban már a 964-es sorozatból újabb 900, mindkétszer a 911-es volt az alap.

Tavaly novemberben a Porsche már készített egy hasonló modellt, a Spyder alapját azonban a Boxster adta.