Ha az F1 költségei tovább csökkennek és 2013-ra bevezetik az új, kis, környezetbarát(abb) motorokat, valószínűleg a Volkswagen-csoport is komolyan megfontolja a sorozatba való belépést. A VW motorsportfőnöke május végén így nyilatkozott az esélyes márkákról: „A csoporton belül lehetne az Audi vagy a Porsche és talán a Volkswagen is.”  

Úgy tűnik azonban, hogy a Le Mans-ban három hete hármas győzelmet arató és a Német Túraautó-bajnokságban (DTM) is részt vevő Audi elégedett a mostani motorsportszereplésével és egyáltalán nem ambicionálja az F1-et. A márka sportigazgatója, Wolfgang Ullrich egyértelműen nyilatkozott.

„Úgy gondoljuk, hogy a Forma-1 és az Audi nem passzol egymáshoz, legalábbis amíg a(z F1-es) technológia nem kapcsolható az utcai autók fejlesztéséhez” – mondta, hozzátéve, hogy a mostani szerepvállalásaik viszont épp ezt a lehetőséget biztosítják. „A mostani technológiákból az utcai autós klienseink is közvetlenül profitálnak, de az F1-gyel pillanatnyilag nem ez a helyzet.”

További ellenérv az Audi számára, hogy míg a DTM-es szereplés „mindössze” körülbelül évi 30 millió euróba kerül – és a tervek szerint 2012-re ezt még feleznék is -, az F1-ben még az elmúlt évek költségcsökkentései ellenére is 150 milliónál kezdődik egy sikerre esélyes csapat működtetése.  

„A DTM tehát továbbra is zsinórmértéknek számít a költség-haszon arány tekintetében” – mondta Ullrich.