A McLaren nagyot fogott idei egyedi fejlesztésével, az egyenesekben pluszsebességet adó ún. F-csatornával, de mostanra a fő riválisok is felzárkóznak lassan a technológia alkalmazásában, Valenciában már a Red Bullra – valamint a Renault-ra és a Mercedesre – is felkerül a megoldás. A wokingi csapatnál ennek ellenére nem tartanak lemaradástól, ők is lemásolják másról, ami előnyt jelenthet.

„Meglátjuk, mire jutnak vele. Törökországba is elhozták már, de péntek után inkább mégsem használták. Ez a második próbálkozásuk a rendszerrel, amit egyáltalán nem könnyű úgy alkalmazni, hogy tényleg előnyt jelentsen. Nem aggódunk túlságosan, számítottunk rá, hogy a többiek igyekeznek behozni ezt, ahogyan mi is másoljuk a Red Bull kipufogórendszerét. A Red Bullra felkerül az F-csatorna, mi pedig ezzel válaszolunk” – magyarázta a McLaren vezető mérnöke, Paddy Lowe a csapat Silverstone-ra érkező újítására utalva.

A Ferrari még a Red Bullnál is nagyobb fejlesztési csomagot visz Valenciába, az F-csatorna mellett az autón megjelenik a Red Bull-féle kipufogómegoldás is, amellyel a becslések szerint körönként akár fél másodpercet is gyorsulhat az autó – ez pedig Kanadában például már elég lett volna arra, hogy Fernando Alonso verje a két mclarenest.

„Igen, erre mi is odafigyelünk, meglátjuk, hogy teljesítenek. Matematikailag igaz, hogy a Ferrari előbb lehet, de nagyon sok múlik a pálya jellegén, mennyire fekszik az egyik vagy a másik autónak. Láttuk, mennyire szenvedett a Ferrari Törökországban, szóval nem lehet igazán megjósolni, ki is lesz előrébb” – mondta a wokingi szakember.