Megújult a MINI 43


Megújult a MINI. Továbbfejlesztett, tisztább üzemű és jobb hatékonyságú motorok kerültek a küllemében csak minimálisan megváltoztatott járműbe. Továbbra is csak 1,6-os motorok vannak a brit kisautóban. A benzinesek 75, 95, 122, 184 lóerősek, utóbbi természetesen turbós, mindegyikben szerepel a BMW-től eredő Valvetronic fokozatmentesen változó szelepvezérlés.

Az igazi újdonság a dízelmotorokra vonatkozik, azok ugyanis a PSA Peugeot Citroën második generációs 1,6-os családjából származnak. Bár sok tekintetben hasonlítanak elődjeikre, ezek új konstrukciók. Teljesítményük 90, illetve 110 lóerő. Ezzel a legtakarékosabb MINI mindössze 3,8 litert fogyaszt átlagosan, míg szén-dioxid-kibocsátása 99 g/km.

A motorok nemcsak a háromajtós, illetve Clubman modellekbe kerülnek, de immár a kabrióba is, korábban nem volt még nyitható tetős dízel MINI.  

Megújult a MINI 44


Ami a külsőt illeti, elsősorban az új lökhárítókról lehet azonosítani a 2011-es MINI-ket. Egyes változatokon két hangsúlyos beömlő kapott helyet az ütközőben, az erősebbeken krómmal díszítik. Az már kevésbé feltűnő, hogy a motorháztető is magasabbra került, ez balesetnél nagyobb biztonságot jelent az elgázoltaknak.

További újdonság a LED-es lámpa és természetesen nem hiányoznak az új színek és keréktárcsák. Belül sem vitték túlzásba az átalakítást, a légkondicionáló és a hifi kezelőszerveit rajzolták át a tervezők a jobb ergonómia jegyében. Az ajtókra, ülésekre új kárpit kerül.

Bár a MINI az egyediségről szól, a jövőben három alapvető formaterv köré épülnek az autók, ezek a Rally, a Classic és a Scene. A különféle stílusokhoz megfelelő karosszéria és tetőszínek, kárpitok, felnik állnak rendelkezésre az egységes irány kialakításához. A csúcsmodellhez, a 211 lóerős John Cooper Workshöz rendelhető újdonság a chili piros tető.

Az új MINI-portfóliót szeptember 18-án kezdik forgalmazni egyszerre a márka összes piacán.

a videó a hirdetés után indul